webForumDet fria alternativet

Vad för jacka kommer ni köra nu när det blir kallare?

Småprat

34 svar · 1 230 visningar · startad av xtreme · sida 2 av 2

Frågan, av xtreme

Som rubriken lyder, vad för jacka kommer ni köra nu när det blir kallare och snart vinter? Posta gärna också en bild fall ni har någon.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

samma jacka som jag har året om, skillnaden är att jag antingen tar på mig tjockare eller fler tröjor, eller stoppar in dunfodret.

Köpte den för snart 7 år sedan :bire

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

En brun manchesterjacka med vitt innefoder.

Medlem sedan sep. 2005406 inlägg

Fia skrev:

Röd midjekort täckjacka så länge det inte är minusgrader. Måste köpa en längre, varmare vinterjacka snart också. Har en underbar fårskinnskappa (för 100:-, Myrornas) som jag använder när det blir riktigt kallt.

Det är varmt & gött med fårskinn. :D Själv kan jag inte bära nåt sånt för jag är allergisk... :l

Medlem sedan jan. 2004678 inlägg

jag tycker att det är roligt att många (men långt ifrån alla) som beskriver vad för jacka dom använder oftare berättar vilket märke det är än vad för typ av jacka. peak, helly hansen osv. dom gör ju tunnare jackor som funkar på sommaren också, och blir för kalla i vinter. är det inte bättre att skriva att det är en dunjacka, dunparkas... etc?
nu får ni slå mig om ni vill. :)

själv kan jag säga att jag precis investerade i en typ av tygjacka med lite tjockare foder som ska fungera höst/vinter. kallare vinterdagar blir det dunparkas.. och sportiga? vinterdagar blir det skidjacka.

Medlem sedan sep. 2002928 inlägg

Det kommer troligen bli som jag haft i två år nu.

En munkjacka som jag sedan tar en skinnjacka över och låter munkjackans luva sticka ut över munkjackan. Har ingen bild tyvärr. Men om ni sett oc så vet nihur ryan där har det ibland.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Klös skrev:

Det är min röda Haglöfs-fleece som gäller året runt... förstärks med en Tierra-skaljacka i Gore-Tex när det blir riktigt kallt. När det blir svinigt kallt åker dunjackan på innanför skalet :)

Vi har vissa likheter. ;)
NorthFace-fleece dock. Tierra-skaljacka. Snygg och grymt effektiv. Dun sparar jag dock till täcket i sängen. ;)

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Fotsid Hucpäls sedan tio år tillbaka.

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

M.Cheraghi skrev:

En jacka i parkamodell, gjord uttav Carhartt och är kamoflerad i militärstuk!

Källa?

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Jag köpte en GANT Manhattan Double Jacket idag. Mycket välinvesterade pengar.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Dryden skrev:

Jag har också planer på en vettig vinterjacka, som jag även tänkte ha i skidbackarna. Så med andra ord siktar jag lite mer åt sporthållet.

Extrem.se har väldigt bra kläder då, jag är väldigt nöjd med min "snowboard" jacka.. :) kan ju tipsa om att rean brukar börjar under påskhelgen om man har vägarna förbi Åre ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag råkade köpa denna i dag.. Fast i svart... :r

jackson_jacket0507.jpg
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Nice Bire. Jag går också i Peak-tankar och har spanat in den här:
http://www.peakperformance.se/upload/FallWinter05/large/lumber_jacket0507.jpg

Medlem sedan aug. 200598 inlägg

Dunparkas...nice

Denna i svart...fick hem den idag (y) (y) (y) varm å goooo, som bara den...
H&M

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Här är min rock, tyvärr en dålig bild med dåligt ljus. Kunde inte fixa till den då jag saknar rätta programmen på min dator(ny HDD, allt nytt) och CD skivorna är borttappade nånstans :(

Undrar om nån annan här har jacka av egen design?

CIMG3494.JPG
Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

Köpte själv en Henri Lloyd, en lite längre som man kan kostym under men även ha som friluftsjacka, det bästa med jackan är den egentligen är 2 jackor i en, först en traditionell LLoyd jacka med huva som du kan ha när det inte är så kallt ute, sedan så medföljde det en traditionell täckjacka som du dels kan använda separat alternativt ha som foder till den längre jackan, man sätter lätt fast den med knappar och dragkedjor.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)