webForumDet fria alternativet

Ring i vänstra örat

Småprat

29 svar · 5 576 visningar · startad av nitro2k01 · sida 2 av 2

Frågan, av nitro2k01

Vad betyder att ha en ring (eller annat smycke) i bara vänstra örat? Jag har mina starka aningar, men jag vill höra vad andra vet innan jag säger vad jag tror.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

OveRRidE skrev:

Det är väl en kombination av två saker; dels på grund av jobbet, och dels på grund av att jag tidigare haft en (tutt)peircing som gick åt skogen. Jag är lite rädd för att min kropp inte riktigt gillar peircingar. ;)

Men, jag ska ju tatuera mig snart istället, så det blir väl substitutet antar jag.

En tatuering pa ryggen ev. langt ner pa magen funderar jag pa ocksa, men jag star helt stilla pa vad jag ar sugen pa for motiv. Och det ar inget jag vill haffsa ihop, sa minst 100 arbetstimmar pa motivet och sen ska jag vanta nagra manader innan jag gor den och se om jag ar lika sugen da. Ar jag det kanner jag att det ar nagot jag kan tanka mig resten av mitt liv, tvekar jag skippar jag.
Men en piercing i lappen skulle jag fa ta ut i 6 veckor under julen, och jag antar att det laker igen da. Och ja, jag vill veta hur det kommer se ut om/nar man tar ut den, och om det ar latt att fa infektioner.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Huruvida din piercing (den här gången stavade jag rätt) läker igen efter några veckor eller inte, beror på ditt läkekött, hur du har skött den under perioden innan du tar ut den och hur länge du haft den. Det är enligt vad jag vet ovanligt att en "vanlig" piercing (utan töjning) inte växer ihop igen.

Det absolut bästa är att fråga en certifierad och professionell bodypiercare.

Medlem sedan sep. 2002928 inlägg

OveRRidE skrev:

Det är väl en kombination av två saker; dels på grund av jobbet, och dels på grund av att jag tidigare haft en (tutt)peircing som gick åt skogen. Jag är lite rädd för att min kropp inte riktigt gillar peircingar. ;)

Men, jag ska ju tatuera mig snart istället, så det blir väl substitutet antar jag.

Okej, jag vill med tatuera mig. Men på grund av ålder, morsan skulle döda mig, och det är jädra dyrt så blir det inget :l

Jag vill mest inte att den ska laka igen for att jag har hort att det itne ar bra att gora ett nytt hal i ett befintligt hal. Och jag vill inte ha tva fula marken sen.

Ang. tatuering sa ar jag ganska sugen pa en drake, kinesisk stil. Men flickvannen har redan tva sana pa ryggen och det kanns lite som jag harmar henne da.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag frågade en piercare i Malmö om man kunde pierca om den jag hade genom samma hål. Den är lite svullen nu och antagligen är det på grund av broskbildning i bröstvårtan. Han sa att det är fullt möjligt, men att det antagligen skulle bli att jag skulle försöka ha ihjäl honom under själva proceduren på grund av smärtan det innebär. ;)

Som sagt, snacka med de som kan.

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Sliter upp en asgammal tråd då jag över en händelse snubblade över en länk. Det finns något som kallas keloider och kan uppkomma om man har (ganska mycket) otur. Känsliga varnas härmed. Kanske kan få någon att avstå från i mitt tycke onödig piercing/ håltagning.

http://www.orebroll.se/uso/vanligklinik____2449.aspx

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Fan det såg vidrigt ut.

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Pedda skrev:

Själv har jag i vänster öra, har haft det i 23 år nu, så den får hänga med i fortsättningen också. :)

Nästan lika länge, sådär 19 år så den får nog vara kvar lite till.

Om man har ring i ett öra ska påvisa att man är bög så stämmer det inte på mig iaf. :birp

clarkbones skrev:

Sliter upp en asgammal tråd då jag över en händelse snubblade över en länk. Det finns något som kallas keloider och kan uppkomma om man har (ganska mycket) otur. Känsliga varnas härmed. Kanske kan få någon att avstå från i mitt tycke onödig piercing/ håltagning.

http://www.orebroll.se/uso/vanligklinik____2449.aspx

Gytt, jag gjorde precis ett hål till i läppen.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Ring i örat, det har min brorsa.
Tinnitus. HAHAHAHAHAHAHA......

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)