webForumDet fria alternativet

Färga håret?

Boende & hem

6 svar · 451 visningar · startad av Lofberg

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Frågan#1

Nu är det så här att jag funderar på att färga håret. Ni får säga vad ni vill om min smak, men jag har aldrig färgat (bara gjort ljusa slingor) håret förut, och vill gå för något annorlunda.
Hårfärg
Den där bilden visar den hårfärg jag tänkt mig. Men som ni ser så är den liksom "tvådelad". Ljusröd i botten och lila längre ut. Är detta en medveten effekt - tror ni - eller blir det så? Vilken färg tror ni jag ska välja? Vilka märken är bra - jag vill att det sitter i ordentligt - ? Måste jag blanda två färger?

Tack på förhand, alla fåfänga!

Edit: Också, vad bör jag tänka på, mer allmänt, när jag färgar håret? Och, hur är det med det "röda" partiet närmast huvudet? Skulle det se bättre ut utan det?

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Det där såg ju ut som vattenfärg i hårbotten. En sådan effekt kan du nog inte åstakomma själv tror jag. De brukar ju fixa sånt med klet på frisseriorna. Har aldrig provat det själv men har sett massa som suttit med folie över hela skallen. Sedan finns ju såna där masker med massa hål i som de drar ut för att göra slingor.

Jag skulle ha gått till ett schysst ställe och betalat en slant och få det riktigt gjort än att försöka trixa själv. Men då är jag ganska manlig också.

Jo. Det går ju alltid, men det kan bli rätt dyrt...

Men så den röda "randen" sitter inte i permanent, om det nu är det du tror det är?

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

bassebhu skrev:

Jag skulle ha gått till ett schysst ställe och betalat en slant och få det riktigt gjort än att försöka trixa själv. Men då är jag ganska manlig också.

Kan man inte vara manlig om man gör det själv?

Vill du göra en avancerad färgning, så bör du nog gå till en frisör dock. Antingen för att fråga om tips eller att göra själva färgningen där.

Hmm, ok. Låter som om jag får spara undan lite slantar. Vad kan en färgning gå på (ursäkta min lathet att inte ringa runt och kolla sånt här själv, men internet är sååå bekvämt ;) ) då? 500 kr?

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Jo, den är nog permanent, jag tyckte bara att det såg ut som att det var i hårbotten också. Om det är snyggt eller ej är en annan sak.
mm, typ 500 spänn. inkl. klippning på en del ställen. Ska du ha enfärgat så kan du väl köpa nåt eget-fix om det absolut är för dyrt.

OveRRidE skrev:

Kan man inte vara manlig om man gör det själv?

Du är klipsk som tre pudlar!

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

bassebhu skrev:

Du är klipsk som tre pudlar!

Ja, för pudlar, de vet minsann hur man sköter håret!

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)