Jag fick synpunkter på min bredningsteknik häromdan. Jag nyttjar nämligen samma teknik på leverpastejen som på smöret, d v s drar smörkniven jämns med ytan och karvar av ett lager (lämnar även vackert spår i förpackningen med denna teknik!)
Synpunkten jag fick var att hon aldrig hade sett någon göra så på leverpastej (bredbar sådan snackar vi nu). Hon hävdade att det vanligaste är att man har en vanlig kniv och skär rakt ner till botten av förpackningen och sedan brer ut den klicken.
Jag verifierar att det är såhär en pastejbredning ska skötas!
Behandla pastejen precis som smöret :)
Finns väl olika smörningstekniker också. Det ser ju ut som att det har varit världskrig i smörbyttan när en del har härjat klart, men jag antar att du håller med mig.
Finns väl olika smörningstekniker också. Det ser ju ut som att det har varit världskrig i smörbyttan när en del har härjat klart, men jag antar att du håller med mig.
Hurra!
Japp, drar längs med ytan är det som gäller!
Är jag hungrig som en varg kan det hända att jag gör en å annan grävrörelse också för att vinna lite tid :e
Definitivt!
Skulle kunna göra en låång lista med saker som är värre :)
Men istället för att förstöra tråden med det kan jag lista mina favoritpastejer istället :P
Pastejkökets bredbara med gurka
Arbogapastej skivbar med gurka
Dessa är mumma tycker jag, pastejkökets lilla paket går loss för runt en 10:- också, perfekt! :bire
Själv föredrar jag skivbar leverpastej (och sambon har lärt mig att det funkar bra med osthyvel till den! :) ). Men som svar på ursprungsfrågan så kladdar man naturligtvis inte ner hela leverpastejbyttan utan man skär sig en bit och breder ut det på mackan! Annars hamnar det ju en massa smör i hela asken (för vissa har smör under pastejen)!
Nej, du är onormal, och gör fel. Egentligen är ju den enda skillnaden vilken vinkel man har på kniven när man applicerar pastejen på den, men eftersom pastej är så mycket hårdare än smör är det vettigare att den har någorlunda rätt form från början (=tämligen utbredd och platt). Då blir det mindre arbete med att bre.
Inte hålla på och smeka överdelen, utan man ska börja i den kortsida där hörnet på det täckande aluminiumskiktet är större än de andra. Gör pastejen "kortare" genom att låta ytan vara orörd och istället ta från sidan och nedåt. Man ska sträva efter att alltid kunna se mer av botten.
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2