Tuggumigrejen kommer jag faktiskt inte ihåg. Men visst hon skjuter ju en salva ut genom fönstret...
Jag har själv den på DVD där det är med...
Du har kanske nån importerad variant?
The Big Blue har ju också flera olika versioner...
8 svar · 428 visningar · startad av silfver
Jag och några polare såg Léon i går. Och nu när jag sitter här framför datorn och tänker på filmen så blir jag väldigt förvirrad.
Till er som sett den tidigare:
Visst får man följa med Léon och Mathilda på nåt uppdrag där Mathilda bland annat täpper igen ett titthål med sitt tuggummi? Om jag inte minns helt fel så får hon även skjuta någon med en revolver.
Jag blir tokig nu. Vet inte ifall jag blandar ihop två filmer eller om det bara inte var med i min dvd-version. Min filmversion var 110 minuter lång. På IMDb står det även att det finns en version på 130 minuter (International version).
För övrigt så är det en jävligt bra film.
Så, kan ni räta ut mina frågetecken?
Tuggumigrejen kommer jag faktiskt inte ihåg. Men visst hon skjuter ju en salva ut genom fönstret...
Det är inte två olika filmer, Om jag inte minns fel (det har hänt förut) trycker t.o.m. båda in tuggummi i titthål vid olika tillfällen.
Kommer inte ihåg några detaljer, men director's cut-versionen är ganska annorlunda. Kanske den du såg ena gången?
PersianBulldog skrev:
Det är inte två olika filmer, Om jag inte minns fel (det har hänt förut) trycker t.o.m. båda in tuggummi i titthål vid olika tillfällen.
Din länk fungerade inte. Jag är medlem, men inget mer än vanlig gratis, ickebetalande, medlem. Kanske därför?
muskot: Kanske såg jag en sån version förra gången. Tråkigt i så fall, nu missar jag ju jättemycket i min "vanliga" version. :l
Så svaret är alltså att i en version av Léon så täpper de för ett titthål med tuggummi?
Erik Juhlin skrev:
Ja, det där med att hon skjuter vilt ut på gatan är med. Likaså när hon får skjuta färg på nån kändis. Men det saknas grejer...
PersianBulldog skrev:
Ah, du hade missat ett "s" på slutet.
Nu står det så här:
# The new scenes include:
\* Mathilda asking Leon to have sex with her and Leon refusing; \* Leon explaining why he had to leave Italy and go to New York when he was 19 years old; \* Mathilda and Leon sleeping together in a bed; \* Mathilda threatening to shoot herself playing russian roulette. \* Leon and Mathilda hitting the home of a tattoed drug dealer, and setting fire to his supply of drugs; \* New training missions where Mathilda learns the ropes of becoming an assassin. \* Leon and Matilda going to a restaurant to celebrate her first hit
Precis det jag saknar. Nån som vill byta min versino mot Directors cut? :D
Ursäkta att jag bryter in, skulle det inte göras en uppföljare till denna film? Där Mathilda tagit över som lönnmördare? Kan svära på att jag läste i någon tidning för ett bra tag sedan om detta?
Har för mig att planerna skrinlades