webForumDet fria alternativet

Smarta tips for mig...

Småprat

3 svar · 372 visningar · startad av Okkido

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg
Frågan#1

Tja.
Jag fick ett tips for nan vecka sen av en fd. arbetskollega fran Peru. Han ringer sina foraldrar billigt genom att kopa telefonkort via uniontelecard.com. Jag testade och kunde ringa ca. 1000 minuter till hemtelefoner i Sverige for $20. + samtalstaxan for att ringa ett lokalsamtal har i LA. (jag maste ringa fran min mobil sa det blir lite extra.)

Jag kanner aven till Skype och anvander det sa fort jag har mojlighet, har bade SkypeIn och SkypeOut, och det fungerar klockrent. Men, dar jag bor nu har vi inte Internet (forutom ett oppet tradlost pa taket).

Sa halla kontakten med folket dar hemma har blivit ganska latt. Men jag vill anda ha mer tips, om jag har missat en san bra sida som uniontelecard sa lange sa kanns det som att det finns fler liknanade sidor, kanske med battre erbjudanden eller nagot.

Har ni nagra tips till mig?

Peajs

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Varför inte gamla hederliga snailmail?

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Bredbandstelefoni? Dvs, skaffa ett abonnemang hos en svensk operatör och sedan ringa lokalsamtal från där du bor nu. Men det kanske varken är smidigare eller billigare än Skype?

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Gein skrev:

Bredbandstelefoni? Dvs, skaffa ett abonnemang hos en svensk operatör och sedan ringa lokalsamtal från där du bor nu.

Eller hos en amerikansk operatör, om han nu hade ett hyggligt bredband, vilket inte tycks vara fallet.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)