webForumDet fria alternativet

hemtenta vs. salstenta?

Studier & utbildning

7 svar · 706 visningar · startad av Cassady

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg
Frågan#1

Sitter här och plågas av mitt livs första hemtenta. Den enda slutsatsen jag kan dra av detta är att jag plågats av tentaångest i en vecka nu och har ytterligare två veckor av ångest framför mig. När jag hade salstentor kunde jag i vilket fall skjuta upp ångesten till sista veckan :r

Länge leve salstentorna :birp

Medlem sedan maj 2005353 inlägg

Hemtentorna är ju förberedda, ser fram emot dem mycket mer än de hemska salstentorna! Vad som helst kan ju komma! :(

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Du skämtar? Hemtenta är ju alldeles, alldeles underbart jämfört med de genomvidriga salstentorna...

I tentasalen är man helt utlämnad till vad man lyckats trycka in i skallen och får man hjärnsläpp är det kört. Hemmavid kan man sitta och bläddra i böckerna bäst man vill, skriva ett par sidor på tentan, tar det stopp kan man gå och göra middag under tiden hjärnan vilar... :)

Alternativt kan man bosätta sig i datasalen: glömmer aldrig helgen då jag och två polare tillbringade 72 timmar i sträck i datasalen, enbart levandes på vad varuautomaten utanför och den närmsta pizzerian hade att erbjuda. ;)
Men vi hann klart i tid! :e

:stefan: skrev:

Du skämtar? Hemtenta är ju alldeles, alldeles underbart jämfört med de genomvidriga salstentorna...

I tentasalen är man helt utlämnad till vad man lyckats trycka in i skallen och får man hjärnsläpp är det kört. Hemmavid kan man sitta och bläddra i böckerna bäst man vill, skriva ett par sidor på tentan, tar det stopp kan man gå och göra middag under tiden hjärnan vilar... :)

Alternativt kan man bosätta sig i datasalen: glömmer aldrig helgen då jag och två polare tillbringade 72 timmar i sträck i datasalen, enbart levandes på vad varuautomaten utanför och den närmsta pizzerian hade att erbjuda. ;)
Men vi hann klart i tid! :e

Haha! Ja det är väl så det blir för mig och min tentapolare. Men ångesten grabbar! ångesten? ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Cassady skrev:

Haha! Ja det är väl så det blir för mig och min tentapolare. Men ångesten grabbar! ångesten? ;)

Ångest inför hemtenta har jag aldrig haft, men inför salstentor däremot... Fy satan! :x

:stefan: skrev:

Ångest inför hemtenta har jag aldrig haft, men inför salstentor däremot... Fy satan! :x

jag har ångest konstant just nu. Sitter och skriver, raderar, skriver, raderar och fundera över om jag över huvudtaget besvarat frågan :(

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Herregud, hemtentor? Vad fan är det?

Ja se humanister...

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Usch för tentor överhuvudtaget.
Nedräkningen har börjat inför nästa tenta, fyra timmar kvar. :l

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
147 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)