webForumDet fria alternativet

Ica självscanning

Konsumentråd

8 svar · 1 402 visningar · startad av P

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg
Frågan#1

Håller på med ett projektarbete i skolan om Ica självscanning. Är det några som använder det "här" och har några åsikter om det?

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Använder Coop Forums självscanning, och det är ju i stort samma sak. Funkar finfint tycker jag.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Vissa handenheterna är ganska skitiga.

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

jag använder både ICA och COOP och är nöjd, det fungerar bra tycker jag.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Det kan leda till högre arbetslöshet bland lågutbildade och ett tråkigare samhällsklimat där vi endast umgås med maskiner. Annars är det nog bra.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Det gäller ju iofs. nästan all teknikutveckling. Spinning Jenny, någon?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Och snacka inte om det j-vla irriterande blip ljudet...!

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

muskot skrev:

Det gäller ju iofs. nästan all teknikutveckling. Spinning Jenny, någon?

Eller elden för den delen. Innan vi "uppfann" elden fick ju 10 pers stå och blåsa på maten för att tillaga den...

ON TOPIC, visst kan man tycka att det är en sak som leder till högre arbetslöshet bland lågutbildade, men då får de väl krasst sätt vidareutbilda sig? Det finns saker som behövs göra, se bara på vården tex.

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Jag har testat det några gånger här i Växjö, men det har inte fungerat särskilt bra. Det är så många som blir kontrollerade att det skapar stora köer vid kassorna, vilket gör att det tar längre tid att betala för sina varor om man väljer självscanning.

Fördelen med självscanning är att det ska vara snabbt och smidigt, men den poängen har helt gått förlorad de gånger jag har testat.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)