Är väl en del som spelar nätpoker här på wF, liksom i övriga Sverige? Skulle kanske vara kul med en liten turnering på t.ex Expekt.. Rätt lätt att organisera i.o.m Private rooms-funktionen.
Playmoney.. Neeeh.. ;) Men $5+0.5 är väl lagom? När ska vi spela då?
Helt klart roligare när det är riktiga pengar. ;)
Sätt ett slutdatum för sista anm.dag. Förslagsvis så ska man skicka ett pm till den som administrerar turneringen (casca?) för att verkligen bekräfta att man ska vara med. Sen får man väl dela upp i grupper, för det blir nog mer än ett bord.
Lite regler är väl inte fel att sätta upp också.
Är det Texas holdém som gäller? Potlimit, No limit eller?
Playmoney.. Neeeh.. ;) Men $5+0.5 är väl lagom? När ska vi spela då?
Helt klart roligare när det är riktiga pengar. ;)
Sätt ett slutdatum för sista anm.dag. Förslagsvis så ska man skicka ett pm till den som administrerar turneringen (casca?) för att verkligen bekräfta att man ska vara med. Sen får man väl dela upp i grupper, för det blir nog mer än ett bord.
Lite regler är väl inte fel att sätta upp också.
Är det Texas holdém som gäller? Potlimit, No limit eller?
Jag tänker NL Texas Holdem. Enklast är väl bara att sätta upp en privat turnering på Expekt, sen får alla "anmäla" sig genom att PM:a mig ert nick så skickar jag ut lösenordet. Betalning ($5,50) och all administration sker på Expekts servrar. Det är i princip som en vanlig nätpokerturnering (förutom att den här är stängd för allmänheten).
Spel om pengar och pengars värde är förkastligt, och kan fort orsaka osämja bland annars goda vänner.
Alltså spela skortan av andra.
Tvärtom, spel om små summor kan förhöja spänningen avsevärt.. Det gäller att alla är trygga med nivån - och jag tror ingen gråter särskilt länge över en ev. förlust på $5,5 (~42 kronor). :e