webForumDet fria alternativet

Köpa tretex

Program & appar

4 svar · 3 742 visningar · startad av J. Rönnberg

Medlem sedan jan. 20051 121 inlägg
Frågan#1

Någon som vet var man kan få tag på tretex (osäker på stavningen) i södra Stockholmsområdet?

Medlem sedan dec. 2001873 inlägg

Antar att du menar Tretex skivorna som man förr i tiden hade på väggar som t.ex gips?

Pest enligt mig då jag rivit flera rum med tretex och det blir bara kex kvar och miljarder spikar, ush fy och blä!

Finns dom att köpa överhuvudtaget...? Vad skall du ha det till?

peppar skrev:

Antar att du menar Tretex skivorna som man förr i tiden hade på väggar som t.ex gips?

Pest enligt mig då jag rivit flera rum med tretex och det blir bara kex kvar och miljarder spikar, ush fy och blä!

Finns dom att köpa överhuvudtaget...? Vad skall du ha det till?

Japp, det är de jag menar och ja de finns att köpa. Bland annat brukar man ibland använda de för att täcka i saker på byggen med (t ex. hissar) har jag sätt.

Jag har en idé om att använda tretexskivor som underlag att sätta upp stora mängder emblem på väggen med.

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Azfaboard har gissningsvis samma egenskaper som tretex i detta fall ;) DVS en skiva i fiber som är tillräckligt mjuk för att sätta fast nålar i men samtidigt ganska styv och hanterbar. Dock luktar den illa och är inte speciellt bra till annat än vind-/ljudisolering där den inte synns....

Klös skrev:

Azfaboard har gissningsvis samma egenskaper som tretex i detta fall ;) DVS en skiva i fiber som är tillräckligt mjuk för att sätta fast nålar i men samtidigt ganska styv och hanterbar. Dock luktar den illa och är inte speciellt bra till annat än vind-/ljudisolering där den inte synns....

Vilket gör den mindre lämplig till det användarområde jag avser ;).

339 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
178 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
156 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
179 ms — ändringar (db)