webForumDet fria alternativet

Vad e bästa medicinen mot...

Träning & hälsa

5 svar · 563 visningar · startad av Esen

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg
Frågan#1

Varför måste man få alla sjukdomar på samma gång, just den här gången?

Oftast så brukar man ju få en sak i taget (Iallafall jag) men nu sitter man här med Feber, Förskyld, huvudvärk, ont i halsen, Öroninflammation, Ögoninflammation och Bihåleinflammation

Antar att det ena sjukdomen hör ihop med den andra och att det lätt smitar vidare...

Just nu e det ganska lindrigt, och får väl hoppas att det inte blir värre, Men vad e bäst att göra för att förhindra att det inte blir värre?

Försöker med allt som jag kan komma på: Vila, Dricka mycket vatten, Käka allvedon, Nässpray, Tvättar händerna ofta (Då te.x Ögoninflammationen lätt sprids vidare)

Men vad kan man göra mer?
Någon som har något bra tips på "hemliga" recept som fungerar?

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

ta ett varmt bad o hjälp febern på väg ... så varmt så du bara kan

sen går du upp o lägger dig direkt i sängen .... typ allt du kommer o orka .... o sen såver du ..... du mår garanterat bättre när du vaknar

Medlem sedan okt. 2004430 inlägg

home remedy from my country

okej - jag vet att det kan låta konstigt men...

jag rekommenderar vicks vaporub för ALLT förutom ögon- och bihåleinflammationen. innan du lägger dig ska du smörja vicks på halsen, på bröstet och på ryggen, sedan tar du på en t-shirt. lite varmt soppa (den enda som funkar för mig är kycklingsoppa) hjälper också till.

för huvudvärk: jag brukade applicera lite vicks på den tinning där jag hade huvudvärk.

Medlem sedan dec. 200111 inlägg

NiQuill äger fedt!! :bire :birp

Sopar mattan med allt det knepiga man kan få i sig.. Fast dilemmat är att du inte får köra bil efter (10% alkohol i 'et)

Be någon forumit som är i USA just nu (har för mig att någon är det), skickar en flaska till dig. Tror inte de säljs i sverige.

Ångrar att jag bara köpte en :/

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Kanske dags för en penicillinkur?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Massor med tokstark sprit &/eller bastu brukar skynda på eländet, eller så blir det enbart skoj att va sjuk..

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)