webForumDet fria alternativet

Jätteskoj

Politik & samhälle

16 svar · 892 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

Inatt hade någon eller några personer jättekul i Vänersborg. 5 bilar fick rutor inslagna, inklusive min mor. Inget stulet från någon bil, bara vandalism.

J*vla puckon! Nu ska jag sy en batman-dräkt och börjar kicka brottslingar i arslet!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det är ju nästan så man föredrar att de snyggt bryter upp bilen och plockar med sig prylar istället för att enbart vandalisera. :l

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Ey, Batman. Jag kan vara Robin. :D

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Jag vill ha en polisstat. Polisen skall vara som 7eleven - en i varje gatuhörn!

Startar tråd om mina polistankar i politikforumet... Länk

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg

Här kommer Catwoman! §e

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

magnusfeldth skrev:

Shit vad klent med snutar det kommer att vara i Örebro §e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

SimOnline skrev:

magnusfeldth skrev:

Shit vad klent med snutar det kommer att vara i Örebro §e

Samma i Jönköping - alldeles tomt...

Kan vi inte säga som pizzerior istället? Jäklars vad mässing vi skulle ha i stan då! :e

:stefan: skrev:

Kan vi inte säga som pizzerior istället? Jäklars vad mässing vi skulle ha i stan då! :e

Haha, Jönköping har en pizzeria runt varje gathörn. Helt otroligt. Bara på torpa kan jag räkna till 10 pizzerior inom en radie av 1 kilometer. Vad sägs om det? :D

Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg

Kitti skrev:

Här kommer Catwoman! §e

Jag får väl vara Kattfan då!! :e

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Katter från Lammhult?! det är ingen ordning nuförtiden... :)

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Jag såg polisen igår (första gången på flera månader) som hade stoppat en liten skitunge som kom utan hjälm. Jag tycker de är det är det minst viktigaste polisen kan göra i sverige. :l
Det är ju bättre att dom tar de där jävla alkolisterna som sitter nere på torget och bråkar och kastar glas än en liten unge som kommer utan hjälm.

Alkisarna genererar väl inga pengar. Killen utan hjälm åker säkert på en söt liten bot som i sin tur ger staten lite klirr i kassan. :P

*hypotes*

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Säger som jag alltid sagt: dra hit turkiska polisstyrkan, inga fjanterier där, grundtanken är ungefär: bryt händerna av de som stjäl osv. Och vandaläckel och annat drägg skulle ju pålas upp på torget för allmän beskådning (ni kan gissa var de skall pålas upp från) och för allmän bespottning. Jag blir så förbannat arg på skitungar som har noll respekt för andras egendom, som andra personer slitit för. Då får man ju ta lagen i egna händer ibland också, känslan att ge snorungar som dessa stryk är riktigt skön, det vill jag lova ...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

silfver skrev:

Haha, Jönköping har en pizzeria runt varje gathörn. Helt otroligt. Bara på torpa kan jag räkna till 10 pizzerior inom en radie av 1 kilometer. Vad sägs om det? :D

Just därför man bor på Torpa - inom synhåll från Valentino... :e

silfver skrev:

Just därför man bor på Torpa - inom synhåll från Valentino... :e

Jag bodde precis över Valentino för några år sen. :birp Sprang ner och sa "Det vanliga" Back in the days. :)

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg

CatZ skrev:

Kitti skrev:

Här kommer Catwoman! §e

Jag får väl vara Kattfan då!! :e

:moose ;)

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Ja, vandaler har jag inte mycket till övers för. Nu bor jag i en liten håla utan poliser, och tack o lov utan någon större vandalism.

Tyvärr verkar det ju inte hjälpa med fler poliser. Ta Örebro som ett exempel på det.
När jag bodde i örebro så hade jag en bil för 500 spänn som jag lämnade olåst jämt för annars så var det nån jävel där och slog sönder ett fönster eller bröt upp låset för att stjäla en snusdosa eller nåt man lämnat synligt i bilen. Inte hjälpte det att det fanns många poliser.

352 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
204 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)