Vad kostar en tatuering? Finns det några ställen online eller nån som vet lite sådär ungefär vad man måste punga ut med?
Funderat på två tatueringar en längre stund, på vänstra överarmen skulle jag vilja ha ett pentagram, den upp-och-ner vända versionen man ser i Doom spelen bland annat.
På den andra armen ett kors.
Kanske lite konstigt val med tanke på att man är ateist men jag bryr mig inte.
Den skulle bli relativt stor, det på sidorna skulle gå upp på axlarna. Jobbar fortfarande med den lite, tyvärr är kvalitén låg p.g.a. källbilder men jag ska se vad man göra åt den.
Tjusigt. Alltid kul när man kommer på och gör motivet själv.
Tycker du ska gå och besöka en tatuerare, visa det du gjort. Så kan du diskutera med din tatuerare hur det ska se ut och ev hur mkt det kan kosta.
Kan kännas skönt att få ventilera lite innan. Brukar kunna ha lite frågor förutom just att veta priset.
Inget jag står för har några snygga motiv såvitt jag vet, går nog mera efter vad jag tycker är snyggt än symboliken bakom. Men i detta fall gillar jag symboliken, gott på ena sidan och ont på den andra, dualism m.a.o.
i detta fall gillar jag symboliken, gott på ena sidan och ont på den andra
Gillar konceptet. :)
Instämmer med tidigare talare vad det gäller priset. Det är alltid bäst att diskutera direkt med "din tatuerare". Sen beror priset helt och hållet på vem du går till och hur stor/stora du vill göra den/de. Ska du bara köra "Black & Grey" (svart motiv + grå skuggning) så brukar priset inte bli alltför högt.
De flesta tatuerare jag har haft kontakt med brukar gå på timdebitering. Runt 500 kr/timme tycker jag är ett rimligt pris för en tattoo likt korset du valt, med tanke på att det är enfärgat och "inte alltför detaljerad". Men som sagt, beror väldigt mycket på "vart" och "till vem" du går.
Räknar med att vi får se bilder på den färdiga här på Wf snart. ;)
Vi får se, vet inte när jag har råd, vill också vänta så jag får se om min motivation håller i sig lika hårt.
Givetvis! Man får inte glömma att det inte bara är att tvätta bort den om man tröttnar. När jag gjorde min första väntade jag uppåt 1 år från det att jag bestämt mig för ett motiv, tills jag satte nålen mot huden. Och jag har aldrig ångrat mig i efterhand. ;)