Beställde för en stund sedan ett skyddsfordral till min handdator från USA för 35 dollar inkl frakt till Sverige.
Omräknat till svenska kronor, (enligt mitt E-kort, mastercard) så blev summan 273 svenska kronor.
Kom nu på att jag säkert får betala tullavgift?? om dem nu granskar paketet.
Tittade på tullens webbplats och testade deras kalkylator, vilket för övrigt sugen pung. Klicka i helt enkelt att varan kostade 35 dollar och sedan 0 på de övriga fälten som den kräver.
Fick fram summan 333 kr? Ska jag betala 333 kr igen eller? Kan säga att detta är första gången jag handlar på nätet utanför Sverige för den delen.
Ooh gud vad härligt att bli väckt av att dörrklockan ringde för bara några minuter sedan.. och vem står där? En person från posten och säger att han har ett expresspaket till mig.
Får ett stort jävla paket som bara väger några hundra gram.. Mitt skyddsfodral till handdatorn har kommit. Inga tullavgifter, ingen moms, ingen avgift av posten här för att dem leverera dem. Paketet skickades med Unites States Postal Service.
Paketet var inte ens öppnat, såg nu att på paketet fanns det en påklistrad lapp som USPS hade klistrat på, United States Postal Service Customs Declaration, CN22
Rutan "Other" är förkryssad, finns "Gift", "Documents", " Commercial sample", "Other" och sedan under beskrivning: "metal case" och Value av någon konstig anledning satt till $10. Egentligen kostade alla som allt $35
Det kanske förklarar varför den kom igenom tullen så lätt..
Jag gråter iaf inte.. Blev positivt överraskad av att paketet kom så fort, 7 dagar inkl 2 helgdagar..
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25