Köpte en digitalbox för att kunna se Tour De France (inte enbart men mycket) och har under tre veckors tid sett det mesta, kanske inte live sändningarna men alla sammandragen på kvällar och repriser.
Idag går den sista etappen och vem som vinner är ju redan klart så direkt spännande är det ju inte på så sätt, men har man följt hela touren skulle det ju vara ganska smuttigt att se den sista etappen, om inte live sändning men så ivarje fall ett längre sammandrag (som man har gjort under stort sett hela touren, två timmar dagtid, och en timmes lång sändning kl 22).
Men idag, sista etappen så sänder man mellan 1730-1800. Inte ens ikväll ett längre sammandrag... Fy fasiken vad besviken jag blir. Får jag tag på den som satt det programmschemat så får han sina fiskar väldigt varma...
Har inte kunnat utröna om dom sänder något sammandrag senare men inte dom närmaste dagarna...
Jag har följt de flesta etapperna, bergs, iallafall och tycker att Eurosport har bra folk i Anders & Robert. Hörde själv att dom beklagade att utrymmet i morgon (söndag) var begränsat.
Dock har jag haft förmånen att kunna se på TV2 Danmark som har klart bättre bild om än inte så förståerliga kommentatorer.
Men idag (söndag) är det bara uppvisning på Paris huvudgata, kom inte på hur man stavar till Schamps Elyssé, ja titta vad fel det blev! Men idag gäller F1 på Hockenheim.
Jag håller med dig, Anders och Robert är underbara kommentatorer inte minst för deras sakkunnighet utan också för sin humor och inlevelse. Jag har haft många goda skratt åt deras tokigheter. Min sambo som inte har samma intresse för cykel som mig tycker till och med att det är roligt att se etapperna tack vare dom.
Jag skulle inte vilja följa hockeyVM eller fotbollsdito direktsänt men där man får se finalmatchen i ett nerkortat sammandrag.
Nej ush igen. Ursäkta mig men jag blev otroligt besviken... Jag har sedan Pantani van girot och touren samma år följt touren och inte minsta Armstrongs bravader så det känns bara så himla snöpligt...
I min besvikelse över detta mailade jag Eurosport.se för att berätta vad jag tycker i detta med deras programschema... Jag fick till svar detta:
Hej!
Många saker spelar in när det gäller vad som visas på Eurosport och Eurosport 2 och när det visas. Några av de viktigare är:
Intresse från tittarna.
Intresse från annonsörer/sponsorer.
Vilka rättigheter som finns tillgängliga.
Priset på rättigheterna.
Hur avtalsrättigheterna är utformade.
Kvaliteten på den produktion som host broadcaster kan erbjuda.
Hur sporten passar in i programmixen under den aktuella perioden.
Hur sporten passar in i den långsiktiga strategin.
Vilka andra evenemang som ligger på samma tid.
Eurosport sänder ungefär 100 sporter varje år. Trots detta är det många som inte får plats varje år. Vilka sporterna är har varierat över tiden och kommer säkerligen att göra det i framtiden också. Eftersom Eurosport sänder samma bild i 54 länder kan vissa evenemang vara svåra att säkra rättigheterna till om en eller flera nationella kanaler i de 54 länderna går in och bjuder högt för att få evenemanget exklusivt i sitt land. Likaså kan det totala intresset, i de 54 länder där Eurosport sänder, för en sport eller ett visst evenemang vara för lågt jämfört med andra evenemang som pågår samtidigt för att Eurosport ska sända det.
Mvh,
Martin
250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e