webForumDet fria alternativet

Polare i Los Angeles

Småprat

5 svar · 386 visningar · startad av Okkido

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg
Frågan#1

Tja och god morgon.

Skulle behöva komma i kontakt med några svenskar alt. skandinavier som bor i Los Angeles, helst i närhet eller i Beverly Hills.

Så fram med era kontakter och börja förmedla!

Puss

Fixat.

Men känner ni någon så förmedla kontakten ändå.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Ett ofelbart tips är faktiskt Svenska Kyrkan. Var man än är på jorden. Utanför Europa är det skandinaviskt som gäller annars.

Fast jag tror inte Svenska Kyrkan hade lånat ut sin adress till mig i några veckor :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nä, men de kan förmedla kontakter! När syrran var i London i tre år var Svenska Kyrkan deras fasta punkt i tillvaron där de kunde fika, läsa svenska tidningar och snacka skit med folk som var där. :)

:stefan: skrev:

Nä, men de kan förmedla kontakter! När syrran var i London i tre år var Svenska Kyrkan deras fasta punkt i tillvaron där de kunde fika, läsa svenska tidningar och snacka skit med folk som var där. :)

Jo, självklart. Fast nu behövde jag inte kontakter på det sättet. Jag behövde ett ställe att "bo" på innan jag fixade mig ett eget ställe i L.A.

För reglerna är så att jag måste ha ett ställe att bo på innan jag kan få ut något visum. Men, för att kunna få ett ställe att bo på måste jag till L.A och träffa uthyrare och fastighetsvärdar. (Ingen litar på nån och alla vill kolla upp så man är en reko snubbe) Moment 22.

Men nu har det löst sig att firman jag ska jobba på fixade ställe att bo på i början. Så har ni vägarna förbi Santa Clarita i augusti, september så kom in och säg hej :)

579 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
448 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
407 ms — ändringar (db)