:stefan: skrev:
m_soderlund skrev:
Jag kan ej närvara den 6/8. Jobbar 13.30-21.15 den dagen..
Vafan! Vår date på Falafelkungen då? :bla
Lördag förmiddag? ;)
94 svar · 3 294 visningar · startad av bewern · sida 3 av 5
Jag öppnar en ny tråd angående 5-kampen den 6/8, så alla kommer ihåg vad som gäller. Följande har tidigare visat intresse för vår lilla 5-kamp Impact msoderlund J.Rönnberg Dryden Theon PeW Nicrosoft :stefan: bewern aasah Jag hoppas verkligen att det blir många som ställer upp, det blir ju så tråkigt annars. Kom igen nu, anmäl intresse, och ställ sedan också upp den 6/8. :)
Läs frågan i sin helhet →:stefan: skrev:
m_soderlund skrev:
Jag kan ej närvara den 6/8. Jobbar 13.30-21.15 den dagen..
Vafan! Vår date på Falafelkungen då? :bla
Lördag förmiddag? ;)
Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan vara med i helgen. Ett trist faktum, ett mycket trist faktum. :(
Jag kommer, med halva familjen. Det blir dock inte en helkväll för oss :)
Dryden skrev:
Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan vara med i helgen. Ett trist faktum, ett mycket trist faktum. :(
Ok. Då stryker vi Dryden med sällskap från VIP-listan
J.Rönnberg ?
Theon ?
PeW
Nicrosoft
:stefan:
bewern
aasah
Brantis
Jane
bassebhu
Jag backar också ur men ser fram mot mini-wf-träff under morgondagen. Hakar du på basse?
Skulle kanske kunna komma om jag blir frisk innan lördag.
wallabou skrev:
Skulle kanske kunna komma om jag blir frisk innan lördag.
Vi hoppas på det bästa, och du är så välkommen, så...
Och så editerar vi listan lite...
J.Rönnberg ?
PeW
Nicrosoft
bewern
aasah
Brantis
Jane
bassebhu
wallabou?
Och så håller vi tummarna att det inte regnar för mycket i morgon (helst inte alls förstås ;) ). :D
Någon av aktiviteterna som kräver att man är 18+? ;)
wallabou skrev:
Någon av aktiviteterna som kräver att man är 18+? ;)
Nej. Inget krav på 18-årsgräns nånstans på våra 5-kamper. Alla tävlingsmoment är barntillåtna. Och vid vattenhålen finns läskeblask som alternativ. Om du vill beställa alkohol vid vattenhålen är det förstås en annan sak.
:bire
bewern skrev:
J.Rönnberg ?
PeW
Nicrosoft
bewern
aasah
Brantis
Jane
bassebhu
wallabou?
...
Vad är det som gör att det alltid öser ner på wF:s träffar? :( Man blir ju sur ju! I två bemärkelser vad det verkar... ;)
Betyder detta att det rör sig om minst sju personer utom mig? Och vad händer om det störtregnar? Hur många backar ur då?
Var och hur dags är det tänkt att träffas. Är det fortfarande 13.00 på krogen bredvid Grönan, eller? :q
Kan säga direkt att vid riktigt regnrusk uteblir min medverkan. Men vi får väl hoppas på att det inte blir så blött då. Vi åker ivf till söder imorrn bitti, där en polare bor och om vädret är okej tar vi färjan till grönan ;)
aasah skrev:
bewern skrev:
J.Rönnberg ?
PeW
Nicrosoft
bewern
aasah
Brantis
Jane
bassebhu
wallabou?
...Vad är det som gör att det alltid öser ner på wF:s träffar? :( Man blir ju sur ju! I två bemärkelser vad det verkar... ;)
Det verkar finnas en "regnmakare" i gänget. Tänker på den där lastbilschauffören i någon av böckerna om liftarens guide...
aasah skrev:
Betyder detta att det rör sig om minst sju personer utom mig? Och vad händer om det störtregnar? Hur många backar ur då?
Listan ovanför är de som antytt att de tänker komma. Tips: ta med paraply.
aasah skrev:
Var och hur dags är det tänkt att träffas. Är det fortfarande 13.00 på krogen bredvid Grönan, eller? :q
Som nämnts i inlägg ovanför: 13:00 vid Bellmansro för de som vågar komma. ;)
bewern skrev:
aasah skrev:
Listan ovanför är de som antytt att de tänker komma. Tips: ta med paraply.
Ha! Ja, jag kan snart inte föreställa mig en wF-träff där paraplyet inte är den mest nödvändiga attiraljen!!! ;) Men, allvarligt talat, blir det åska kommer inte jag.
aasah skrev:
Ha! Ja, jag kan snart inte föreställa mig en wF-träff där paraplyet inte är den mest nödvändiga attiraljen!!! ;) Men, allvarligt talat, blir det åska kommer inte jag.
Man har väl blixtlås :)
Lite kaffe och macka nu sen sticker jag till tåget. Lite vatten uppifrån dödar bara folk med kraftigt underbett.
Jag och Jane är nu på Gullmarsplan och ska försöka bege oss till Djurgården.
Vi skiter i om det regnar eller inte.
Må bäste man vinna, vilket betyder att Basse snart kommer lipa.
Nu har en bäver hittat hem.
Det var ett trevligt samkväm. Vi träffades utanför Grönan vid 13.00 (förutom vissa som inte kunde klockan). Tyvärr dök inte wallabou upp.
Efter inköp av 5-kapshäfte, tog vi oss upp till en bar vi har gjort oss bekanta med tidigare. där inmundigades ett antal dricka. Och efter nån timme dök bassebhu upp.
Då tyckte vi det var dags för att avverka lite grenar. Vi började med basket, och fortsatte sedan till Woody.
Här nånstans dök :stefan: upp. Hrrmmm, hur var det med tiden. ;)
Efter det blev vi törstiga igen. Framåt till nästa vattenhål. Tyrol. Medans vi begrundade vilken dryck som skulle inmundigas började vi bli smått hungriga. Alltså, slå upp matsedeln.
Efter att ha fått i oss lite stärkande mat och dryck fortsatte kämpandet. Mot Skeeball och sedan vattenlabyrinten.
Dags för lite mer stärkande dryck.
Efter sista kampen fortsatte vi till åkattraktionerna, där Uppskjutningen och Berg&dalbanan prövades på.
Efter det blev det en miniturnering i "airhockey" eller vad det kallas.
Nu hade klockan blivit mycket, så bewern tackade för sig. Avslutar med en blid från lunchen/middagen där alla deltagare finns med, förutom undertecknad. Ja aasah gömde sig förståss bakom bassebhu. §jr
PS. Vi hade iallafall tur med vädret. Varje regnskur sammanföll ett besök vid ett vattenhål. DS.
bewern din fuling! Det där inlägget fanns inte när jag började skriva mitt....
:stefan: skrev:
Scheisse, var det redan vid 13?
Dags att leta rätt på 47an med andra ord... :e
Aha! :i Så det var därför du var så hiskligt sen... ;) :p
Gänget som dök upp till 13: Bewern, Nicrosoft och jag.
Gänget som samlades före ingång på Grönan en dryg halvtimme senare hade utökats med: PEW (med Anna 2 år), Brantis och Jane.
Första anhalt: Kryddhyllan. Där stannade vi både länge och väl medan valda delar av sällskapet slukade ett antal öl. (Exakta antalet har de nog hållit reda på själva! ;) ) Så småningom dök en försenad bassebhu upp.
Efter uppbrott och två femkampsgrenar avklarade (samt lite kringirrande) sprang vi plötsligt på :stefan:!! Så i slutändan var vi 7 femkampspelare och en "löshäst" ( :stefan: ). Ungefär i denna veva bestämdes att det var dags för nytt vattenhålsbesök. Eftersom klockan nu var närmare 16.00 började det kurra rejält i diverse magar, varför vi bestämde oss för att även beställa lunch.
Så långt hade vädrets mer eller mindre hotande makter bestämt sig för att det trots allt inte var så kul att djävlas med wF-gänget som alla medförde paraplyer i olika storlekar, varav två rejäla doningar! Dock hade vi inte mer än satt oss vid vårt utebord på Tyrolen och beställt mat, förrän det började se hotande ut på allvar... Snålblåst, temperaturfall och några regnstänk senare beslöts klokt nog att vi skulle flytta in. Medan vi avnjöt vår synnerligen goda lunch (själv tog jag Tyrolerbiff) öste regnet ner utanför fönstren. Sedan vi ätit oss mätta, tömt våra glas, betalat och var redo att dra vidare hade regnmolnen tills vidare gett upp. Det var åter torrt och fint!
Vi klarade av två femkampsgrenar till, och drog oss åter bort mot Kryddhyllan för Vattenhålspaus. När vi befann oss vid bardisken började det åter stänka, men vi lyckades få ett bord under tak. Varifrån vi som var med 2003 plötsligt kunde titta ut över ett Grönan och en Kryddhylla vi mindes - dränkt i skyfall. Men vi var torra allihop utom PEW som visade Anna runt Grönan i hällregnet. :)
Så småningom klarnade det, och vi avslutade vår femkamp. PEW och Anna drog sig hemåt. Därefter åkte vi radiobilarna allihop utom bewern, som hyggligt nog tog hand om gängets två största paraplyer under tiden. Tack, bewern! :)
Därefter åkte basse, Brantis, Nicrosoft och :stefan: "Fritt fall" - eller vad den nu heter... ute vid vattnet. (Haha - nu har jag postat att jag inte gjorde det! :P Inget vidare effektiv övertalningsförsök att hota med inlägg här alltså! ;))
Efter detta hade klockan blivit så pass att jag drog mig hemåt.
Så, detta var en allmän beskrivning av dagen! Bilder får någon annan bistå med! (Jag tog kort, men innan de är framkallade... har det gått ett bra tag.)
Så wF mot regnguden blev 2-0!!! WOHOOO! Femkampsresultat kommer strax!
Tack för en trevlig dag allihop!! :e
Femkampssekreteraren har nu kollat, dubbelkollat och trippelkollat. Resultatet är en halv poäng som har "bytt innehavare" jämfört med det hastigt hopräknade resultatet på Grönan. Således har vi:
1) bassebhu 18,5 p :birp
2) Brantis 17 p :bire
3) Nicrosoft 13,5 p :e
4) Jane 12 p :D
5) PEW 9,5 p :)
6) bewern 6 p :l
7) aasah 1,5 p :x
Grattis, basse!
Förklaring till nedanstående tabell
För varje gren finns angivet:
Poäng = Resultatet av grenen
Placering = Relativ placering mellan oss 7 deltagare
MatchPoäng = Placeringens värde enligt skala
(Plac x = {6 - x MatchPoäng för 1 <= x <= 5; 0 annars})
[b]
Gren Basse Bewern Brantis Jane Nicro PEW aasah[/b]
[blue]Basket[/blue]
Poäng 16 10 16 18 - 14 4
[i]Placering 2 5 2 1 7 4 6[/i][b][red]
MatchPoäng 3,5 1 3,5 5 - 2 -[/red][/b]
[blue]Woody[/blue]
Poäng 380 210 310 220 340 290 120
[i]Placering 1 6 3 5 2 4 7[/i][b][red]
MatchPoäng 5 - 3 1 4 2 -[/red][/b]
[blue]Vattenlabyrinten[/blue]
Poäng 100 100 250 150 250 100 50
[i]Placering 4 4 1 3 1 4 7[/i][b][red]
MatchPoäng 1 1 4,5 3 4,5 1 -[/red][/b]
[blue]Can Alley[/blue]
Poäng 270 40 340 50 150 60 60
[i]Placering 2 7 1 6 3 4 4[/i][b][red]
MatchPoäng 4 - 5 - 3 1,5 1,5[/red][/b]
[blue]Skeeball[/blue]
Poäng 460 160 180 260 230 330 160
[i]Placering 1 6 5 3 4 2 6[/i][b][red]
MatchPoäng 5 - 1 3 2 4 -[/red][/b]
===============================================================[b][red]
Total MPoäng 18,5 2 17 12 13,5 9,5 1,5[/red][/b][i][blue]
Total Placering 1 6 2 4 3 5 7[/blue][/i]
Ja det var verkligen en trevlig eftermiddag :D
Min kamera ville inte alls lagra bilderna i vettigt skick, men 1 bild blev ivf duglig.