Pripps och Spendrups ligger där i närheten...
Ska du flytta?!
Tjo!
Någon som vet några industrier eller fabriker i Solna eller i närheten?
14 svar · 657 visningar · startad av bymarie
Tjo!
Någon som vet några industrier eller fabriker i Solna eller i närheten?
Pripps och Spendrups ligger där i närheten...
Ska du flytta?!
Att Spendrups ligger "i närheten" är väl att ta i - Vårby är en bra bit söder om Slussen... ;)
Men vad gäller industri osv - det är ju trots allt en miljonstad vi snackar om, så det finns industrier så det räcker och blir över... Lite svårt att lista dom kanske. :e
:stefan: skrev:
Att Spendrups ligger "i närheten" är väl att ta i - Vårby är en bra bit söder om Slussen... ;)
Kan man åka med tunnelbana emellan är det "i närheten", sådeså. Herregud, det är ju inte ens en timmes restid.
Men vad gäller industri osv - det är ju trots allt en miljonstad vi snackar om, så det finns industrier så det räcker och blir över... Lite svårt att lista dom kanske. :e
Jajaja, kan det vara något annat bryggeri mer än Pripps då?
Pripps köptes upp av Carlsberg ;)
bymarie, kan du vara lite mer specifik? Det finns ju massor med företag här.
Jag vet inte riktigt vad jag letar efter... har erfarenhet av lagerarbete osv.. men har ingen koll på vad det finns för jobbmöjligheter inom det i Solna?
Det finns allt möjligt både i Solna, och utanför på rimligt pendelavstånd. Du har ju hela Stockholmsregionen runt omkring Solna.
Sen så finns ju jag i Solna ;P
spango skrev:
Kan man åka med tunnelbana emellan är det "i närheten", sådeså. Herregud, det är ju inte ens en timmes restid.
Med gåtid och byte blir det nog mer än en timme. Spendrups ligger inte precis i närheten av en tunnelbanastation.
Nu blir jag nyfiken. Vad ska du hitta på, bymarie? Söka jobb? Skriva ett skolarbete? Fotografera?
Hur är Solna som stad bassebhu?
Nitro2k01: Jag ska nog söka jobb och plugga tror jag.. får se. :)
Kolla på denna länk Marie...
http://www.stockholm.se/templates/template_121.asp
Vet inte om den kan vara till någon nytta men...
Lycka till!
Vill du veta mer om Solna kanske http://www.solna.se/templates/StartPage_solna.aspx?id=1845 vore en bättre plats att kolla på.
bymarie skrev:
Hur är Solna som stad bassebhu?
Nitro2k01: Jag ska nog söka jobb och plugga tror jag.. får se. :)
Tjaa, det kallas väl för tattarland eller liknande hehe. Jag bor iofs bara i Solna kommun (Bergshamra), inte inne i Solna.
Men det är väl förortigt och lagom långt till city. Fin fotbollskultur, men fel klubb. Mycket betong, men nära till fina grönområden och vatten.
Det viktigaste, musiken, har jag inte fått uppleva så mycket i kommunen än. Förutom i min egna lilla lya.