webForumDet fria alternativet

Filmkväll - 15/7

Film & TV

3 svar · 248 visningar · startad av PersianBulldog

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg
Frågan#1

Kvällen inleds 21:00 med den moderna klassikern där Kevin Spacey spelar sin, förmodligen, coolaste roll någonsin; American Beauty.

Ta en paus och gå något varv runt huset, för därefter kommer Sergio Leones ~4h långa mästerverk - Once Upon a Time in America. Med stjärnor som Robert DeNiro och Joe Pesci är detta en rulle mafiososuktare inte får missa.

För att sedan avrunda kvällen kan de som vill, göra den tidiga sommarmorgonen lite mer spännande, satsa lite cash och kolla på undernärda galopperande hundar i form av Greyhound Racing.

Kalaset börjar alltså 21:00Kanal 5.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nu har jag inte sett American Beauty, men Spaceys roll i K-pax måste helt enkelt vara coolare! :e

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

:stefan: skrev:

Nu har jag inte sett American Beauty

Gör det. Nu har du ju chansen!

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

:stefan: skrev:

Nu har jag inte sett American Beauty, men Spaceys roll i K-pax måste helt enkelt vara coolare! :e

K-PAX äger. Men du måste se American Beauty. Spacey är riktigt, riktigt bra i den också. En top-10-film!

Där emot har jag inte sett Once Upon a Time in America. Men jag är inte så förtjust i maffiafilmer.

Jag och en polare kör en egen filmkväll med Full Metal Jacket, Fight Club och Donnie Darko. :bire

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)