Jag bor med mina föräldrar i en villa i Jursla, en mil norr om Norrköping.
Hur bor ni? (ensam, med föräldrarna etc.)
63 svar · 2 529 visningar · startad av m_soderlund · sida 3 av 4
Frågan, av m_soderlund
Jag undrar hur ni bor? Bor du ensam? Lägenhet? Villa? Bor du med föräldrarna, eller någon kompis? Flickvän/pojkvän? Och så en parantes.. hur fick du/ni tag på boendet?
Läs frågan i sin helhet →Esen skrev:
Bor för närvarande själv i en lägenhet...
Har man bra kontakter så behöver det inte ta speciellt långtid att hitta något som duger ;)
Lägenhet i Stockholm? Hur stor och var?
hypatia skrev:
Så här på sommaren är det underbart med hus, altan och gräsmatta med skuggande äppelträd.
:e ;)
Intressant tråd detta.. hoppas att fler svarar. ;)
För den som kanske undrar bor jag hemma med familjen i en alltför stor lägenhet på ö(f)vre (:OO :l) i Sthlm. Någon som vill leta bostad tillsammans med mig? :e
casca skrev:
:stefan: skrev:
Liten etta (bara 60 kvadrat).
Liten? Enorm!
Hahaha, äntligen var det nån som reagerade... :e
Jo, den är rätt fet. Blir ju inte sämre av att jag har plats för två skrivbord och två bokhyllor i hallen. :bire
Så nu har jag plats för hörnsoffan ute i rummet och stort köksbord i köket! Enda sura är att det är norrbalkong, den kunde gott ha fått suttit utanför köksfönstret i söder istället...
Fick besked idag att jag fick den lägenheten jag sökt, en radhusetta på 40 kvadrat med uteplats i söderläge :e :h
Bor ensam i en bostadsrätts-trea mitt i Västerås. Hittade den på Hemnet, gick på visningen och slog till.
Jag bor hos min förälder men söker efter egen lägenhet. Jag hoppas på att kunna byta 3:an mot en 2:a+1:a, så att jag kan bo i den sistnämnda.
Vad skådar mitt norra öga, hypatia har skrivit fel! Liten rättelse:
hypatia skrev:
Så här på sommaren är det underbart med lägenhet, persienner och slippa en trädgård som måste tas omhand.
spango skrev:
Vad skådar mitt norra öga, hypatia har skrivit fel! Liten rättelse:
hypatia skrev:
Så här på sommaren är det underbart med lägenhet, persienner och slippa en trädgård som måste tas omhand.
Hahaha! :e
Seriöst, så sa jag också sådär för typ två år sedan och jag har verkligen känt ett motstånd mot att sköta om min lilla plätt. Framförallt tyckte jag att den stal tid från annat, typ sitta vid datorn. ;)
Nu gillar jag den skarpt!
Här kommer vi kunna gå och äta mogna tomater om några veckor. Till höger om bilen finns det så mycket hallon att vi inte kan plocka av allt och framför hallonen ett smultronland som ger hur mycket bär som helst.

Men ni i lägenhet kanske odlar lite i parketten? :e
Bor med sambo och våran son på ett år och 3 katter i en tvåa i centrala Malung, flyttar i september till en trea, också den i Malung.
Bor i en tvåa i Solna med en stationär på heltid och en bärbar som är utlånad :p
hypatia skrev:
Men ni i lägenhet kanske odlar lite i parketten? :e
Nej, vi ger oss ut i skogen och samlar växter i stället, om andan faller på. ;)
Bor i 2:a på 71kvm själv...
För tillfället själv, i en trea på 100kvm, en bit utanför Södra Innerstaden i Malmö. Om en vecka tillsammans med en kompis och om två månader tillsammans med två kompisar. Kollektiv! :D
OveRRidE skrev:
För tillfället själv, i en trea på 100kvm, en bit utanför Södra Innerstaden i Malmö. Om en vecka tillsammans med en kompis och om två månader tillsammans med två kompisar. Kollektiv! :D
För i helvete! Hur? Suck. Hur stort, blir det i samma lägenhet? :)
Ute på landet, med min mor och far. Jag tänker aldrig flytta hemifrån...
...eller ja, kanske, om tjejen ber mig.
m_soderlund skrev:
OveRRidE skrev:
För i helvete! Hur? Suck. Hur stort, blir det i samma lägenhet? :)
Det sblir i samma, ja. Det är två lägenheter (en etta och en tvåa ihopslagna), så det är gott om plats.
Två badrum och två balkonger.
Bor själv i en etta med kokvrå. Hur jag fick tag i lägenheten? Inga problem. Köping som jag bor i med en folkmängd på drygt 20 000 i tätbygden har fler lediga hyresrätter än hela Västerås och Örebro, tillsammans! :) Här söker man inte lägenhet, här söker bostadsbolagen hyresgäster. :)
Bor i en bostadsrätts-tvåa på 62m² vid ett av Östersunds största friluftsområden. Ca 50 höjdmeter över Dryden och Storsjön.
För närvarande hemma, flyttar ner till Malmö om en månad med 3 andra kompisar.