Ja, jag tänkte var ute i god tid för en gångs skulle, dock brukar det inte bli så i slutändan i alla fall.
Men men, det är så att min gamle far börjar närma sig 60 års strecket, mer precis i början av Februari.
Själv är jag den sonen som inte är allt för påhittig, det har min halvbror fått sugit i sig. Men ändå vill jag hitta något mer utöver det vanliga. 60 år är ju rätt gammalt ändå, men ändå inte. Han är pigg för sin ålder och är en inbiten datagubbe, mest inom CAD. Dock får man hjälpa honom om all hårdvara och diverse mjukvaror.
Tänkte att ni, wF-medlemmar, är en skock kvicktänkta o påhittiga personer som skulle kunna hjälpa mig på traven.
Pengar är inget han har brist på, har det mesta, fick en segelflygtur då han fyllde 50 av oss tre söner, dock är den inte genomför än?!?!?!?!? Fråga mig inte varför.
Han har varit en friluftsmänniska i hela sitt liv och ut och gå är inget hinder. Att ta med sig laptoppen och jobba, även helgerm då morsan drar iväg på agility med husbilen är heller inget hinder.
En liten arbetnarkoman är nog mer synonymt med honom.
Iaf, lite info fick ni nu.
whiskey dricker han, men då han köper det själv resonerar han:
Köper jag en dyr dricker jag mindre åt gången, än när
jag köper 2 för samma pris och tar lite mer... de på systembolaget brukar kolla lite mystiskt och skaka på huvudet inombords.
Lite snål är han också, att snåla på värme i huset är inget undantag. Helst 16-17 grader... även fast sonen, jag är sjuk.
Min egen pappa fyllde 60 i år också och har enligt honom själv allt han behöver, så han önskade sig "ingenting" (som vanligt). Men eftersom jag vet att han vill att jag ska hälsa på oftare så fick han ett löfte om det, och jag tror han uppskattar det massor. Har redan träffat honom och hans familj mer än jag brukar. :) Fast om du bor hemma, så är det ju ingen vits med nåt sånt... ;)
Annars har jag hört om folk som köpt handsydda kostymer i Asien för en spottstyver, till sina pappor. Det brukar också vara uppskattat.
Lasp: Jag tänkte faktiskt på dig o Theon, ni bör vara iaf runt den åldern. Nånting är vel intressant? Inget ni har tänkt på att: "En sån där skulle jag vilja ha", typ en fällkniv med USBminne eller nån annan onödig "pojkpryl" ;)
Fia: Jag bor ca 1,5mil från pappa, och träffar han rätt ofta, eller så ringer/smsar vi rätt ofta.
Kostym, javisst, men det skaffade vi oss då vi var till Thailand.
Jag har samma "problem".
Jag funderade på att "kidnappa" honom och ta med honom till Lofoten och ut på en norsk fiskebåt (han gillar att fiska).
Men vi är 4 syskon och om alla ska med, med deras respektive blir det för många och för dyrt.
Och alla gillar inte att fiska.
Måste respektive följa med då?
Kan inte de som är intresserade följa med. eller så följer de med till lofoten och gör något annat än fiskar.
Nä det är svårt det där mede "gammelpersonpresenter"..
Men man får vel fortsätta tänka lite till, och lite till efter det. Kommer någon på något är det ju bara o skriva.