Lite överallt kan man hitta arband nu, typ Livestrong och Älska fotboll. Vad handlar detta om? Är det bara sådana insamlingar, eller finns det även armband som är bara för att det är "snyggt"? Fick ett sånt på McDonalds i Kina, men har glömt vad som stod på det...
Livestrong är väll cyklisten Armstrongs stiftelse, som har nåt med cancer att göra.
Prostatacancer om jag inte missminner mig, det finns "riktiga" och "fejk" dom riktiga, t.ex Live strong som köpes från nätet från deras hemsida exempelvis går det mesta av pengarna till en fond.
Älska fotboll -banden går de mesta av pengarna för att få huliganfri fotboll, dvs ren fotboll utan efter våld, om jag inte missminner mig.
Älska hammarby banden går de mesta av pengarna till Hammarby :e Sådan har jag, samt ett "Hata göteborg" -band.
Älska hammarby banden går de mesta av pengarna till Hammarby :e Sådan har jag, samt ett "Hata göteborg" -band.
Vart går dom pengarna då? :OO
Hata göteborgpengarna går direkt till Gatustens organisationerna, så dessa slipper förstöra gatorna genom att ta upp stenar, utan istället kan köpa sina stenar att kasta på folk, och hammarbypengarna går direkt till huligani, såsom bengaler och knogjärn samt övrigt som kan va bra att ha med sig på en fotbollsmatch.
Skämt åt sido, hata göteborgbanden vet jag faktiskt inte vart pengarna går, och Hammarby pengarna går till klubben och inte till huligani.
Såg en insändare i tidningen för ett tag sen som tog upp alla dessa band och ställde en stilla fråga och vem som tjänar pengar på alla dessa band. Någon eller några måste tillverka alla band och tjänar nog rätt bra med pengar.
Förstår inte varför folk köper Aftonbladets "Älska fotboll"-band?
Varför hjälpa en sådan skittidning att tjäna pengar, för det var garanterat sportbladets enda anledning!
Jag såg Tour De France idag och där sade dom att Lance Armstrongs gula armband kostar 1 dollar och pengarna går till cancerforskning (via hans egen Armstrong Foundation eller nåt, han har själv haft cancer).