Så länge du är försäkrad så ska väl inte en undersökning kosta dig något? Det gäller väl bara att hitta rätt mottagning som kan hjälpa dig undersöka lite noggrannare.
Jag har inte många brister, men två saker stör jag mig på. Ond rygg och ond hals. Båda två är genetiska presenter som för mig förvärras med tiden =/
Båda olustigheterna är inget som är allvarligt (i dagsläget), men det är en mindre plåga så gott som hela tiden. Jag får lätt ont i ryggen och inte blir det bättre av mycket statiskt sittande, trots att jag håller igång rätt mycket annars. Men efter 20 sit-ups eller efter att man har burit något tungt så gör det riktigt ont.
Halsen är ännu värre problem. Särskilt olidligt blir det med en förkylning då det känns som om man har satt en tennisboll i halsen och man måste harkla sig hela tiden. Jag tar för givet att halsen är felbyggd.
Jag skulle därför vilja få en riktigt undersökning. Har varit på vårdcentraler och skolmottagningar förut med pinne i halsen, säg ahh och ordination av vicks blue som resultat. Jag är ute efter typ röntgenbilder, uppsprättning och kamera nerkörd i halsen. Såna saker.
Var ska jag vända mig (i Stockholm helst) och vad kan ett sånt kalas kosta?
Tack!