Två andra ställen att köpa DVD-film via nätet är: Play.com och DVDboxoffice.com. Har köpt via båda sidorna utan några problem. Båda har dessutom fri frakt, vilket alltid är trevligt :)
Köpa DVD-film över nätet
46 svar · 3 911 visningar · startad av silfver · sida 2 av 3
Frågan, av silfver
Jag har bestämt mig för att köpa ett gäng DVD-filmer. Jag var först inne och kollade på cdon.com och de hade en massa billiga erbjudanden! Men självklart när man ska plocka ihop 3 filmer och betala för 2 så hittar man bara 1 film man "kan" köpa, de andra två är "tillfälligt slut"! Otroligt irriterande. Så. Känner ni wF:are till någon bra köpa-dvd-film-sida där ute? Helst
Läs frågan i sin helhet →Matt skrev:
Två andra ställen att köpa DVD-film via nätet är: Play.com och DVDboxoffice.com. Har köpt via båda sidorna utan några problem. Båda har dessutom fri frakt, vilket alltid är trevligt :)
Tack för tipset. :)
Föresten. De där två sidorna ser ju likadana ut. ;)
Tänk dock på att man kan få betala tull när man beställer ifrån https://www.dvdboxoffice.com, jag skulle istället rekommendera www.axelmusic.com, dom skickar för det mesta ifrån Danmark.
och angående play, klippt och klistrat från dvdforum;
Tull: Reg 2 Skickas från Jersey låga risker mellan 200kr (ca 15£) och 18£, ingen risk under 200kr och över 18£.
Jag fick en reg:2 igår den var från Lux.
pix
Kan vara från de andra cd-wowsidorna som det skickas från lite olika platser. Hoppas .se håller sig till Lux iaf, då borde inte tullen ha nåt att säga emot :)
Quid skrev:
Tänk dock på att man kan få betala tull när man beställer ifrån https://www.dvdboxoffice.com, jag skulle istället rekommendera www.axelmusic.com, dom skickar för det mesta ifrån Danmark.
Sant eftersom Dvdboxoffice ligger i Canada. Dock har jag klarat mig när jag har beställt därifrån.
Ang. cd-wow-siten (https://www.cd-wow.com.hk) (hongkong), har beställt hur många filmer därifrån som helst utan att åka på frakt. Har läst en guide på www.dvdforum.nu, där de tar upp alla "import-siter" och skriver folks erfarenheter av dem. Det nämns även där att man inte åker på tull om han handlar på de utländska cd-wow-siterna, men man ska aldrig säga aldrig. En anledning till att man slipper tullen där har jag hört ska vara att de skickar alla filmer i enskilda paket, (vilket stämmer, iaf alla ordrar jag fått), vilket gör att tullen inte kan göra nåt. Detta är dock något jag bara hört, men det verkar stämma.
Läser också där, och det nämns även folk som åkt på tull, så det är lite roulette över det hela. :)
Tullen tar sig ibland friheten att bunta ihop paket som kommer från samma ställe på samma dag så att det skickas i separata paket är ingen garanti.
Däremot verkar det rätt säkert att köpa från .se ser det ut som, som stoffe även intygar.
Verkar även som att .com.hk inte skickar till sverige längre enligt tråden på dvdforum.
Jag beställde Clerks X för en månad sen på CD-Wow. Inte förrens nu så har den släppts och gått iväg. Längtar! :D
Den här tråden är guld värd. :f
Ville bara lägga ett riktigt gott ord för Discshop. Jag har handlat av dem enda sen någon här i tråden tipsade mig om dem. Man får leveransen redan dagen efter ifall man beställer innan 16:00. Det är hur fett som helst. Paketet i brevlådan redan dagen efter... mmm... jag får en känsla av eufori. :e
Dessutom så är de billiga och snabba på supporten. Jag mailde dem tidigare om att jag ville ha en länk till Kompislistan under Discshop Plus-meyn till vänster. Fem minuter senare så ser jag en länk till Kompislistan!
Har precis gjort ytterligare en beställning nu på sex filmer. 698 kr kostar det! Det var bara en film som kostade över 100 kr och det var en fiskefilm till fars dag för 229 kr.
I love Discshop! :f (y)
Jag beställer nästan alltid från cd-wow :)
CDON är jag rädd för. Omständig sida. Av 3 ordrar därifrån så har 2 blivit fel. No more cdflum.
Själv har jag inte haft några problem med cdon. 19 ordrar och bara en som jag haft problem med. fast det problemet var mer på postens sida då det försvann efter att det hade blivit ivägskickat. Det löstes snabbt och jag fick nya varor utan problem :)
Beställer mycket från cd-wow med. men även play och axelmusic. Beror mycket på vilken butik som har bäst pris på det jag vill ha. dessa tre har ju ingen frakt. :)
Några dagar länge frakttid, men bättre priser vanligtvis :)
Var tvungen att beställa fyra filmer till... :) Fyra filmer under 400 kr tycker jag är ett jättebra pris. Go Discshop!
efter att cdon #1 missade att skicka ut min Starwars box i tid, #2 inte packade in den ordentligt(var söndrig när den kom) och #3 inte ersatte den, kommer jag aldrig att köpa något från dom. igen...
Köper *alltid* film från discshop när jag handlar på nätet, lätt bästa butiken! :D Exempel på deras lysande kundservice är att de direkt skickade en ny "Schindlers list Collectors edition", för övrigt deras sista exemplar, när det visade sig att den första de skickade hade en intryckt framsida. Senast nu i förra veckan briljerade dom ytterligare en gång, min förbeställda Star Wars blev en dag sen i utskicket, resultatet? Rabatt på räkningen (blev billigt kan jag lugnt säga!) direkt utan att man ens behövda fråga vart den tagit vägen :D
:f discshop!
har inte beställt från discshop på länge, men jag håller med. De är riktigt bra :)
Fast cdon brukar kunna vara snäppet billigare ibland samt att man rätt lätt kan slippa frakten :p
Lite roligt med CD-WOW är ju att de har en bug som gör att man kan få saker och ting gratis ;)