Pontus är ett fint hundnamn. Det hette min hund som var en golden.
edit. Missade att namnet skulle börja på Ya
Här är ett andra namn, Yavenko :)
16 svar · 592 visningar · startad av Colonel
Hej.
Jag får tillökning i form av en hund om ungefär en månad.
Rasen är en Hovawart och ser ut som en blandning mellan en schäfer och en golden. Jag behöver nu ett namn till den lilla killen. Kenneln vill att namnet börjar på "Ya", vilket begränsar vårt namnsättande ganska radikalt :).
Är det någon som har ett förslag på ett passande namn?
Pontus är ett fint hundnamn. Det hette min hund som var en golden.
edit. Missade att namnet skulle börja på Ya
Här är ett andra namn, Yavenko :)
Okej. Men namnet skulle, som föreskrivet, börja på "Ya". Men tack iaf.
edit. missade att du missade :)
Yahoo så kan han ju nås över hela världen
Yahoo ligger också i topp bland dem som skickar spam!
Och en sådan hund kan säkert klämma i sig ett par burkar spam!
Yalla, Yazz, Yakob, Yamaha, Yatzy, Yason, Yarl, Yack, Yappi, Yatta, Yaffa, Yared, Yamyam...
Yavus - turkiskt namn
Tack, Fia, Lasp och joel_joel88. Jag har själv varit inne på Yazz litegrann. Men alla förslag är mkt bra!
Varför vill kenneln att du måste ha ett namn som börjar på Ya, Det finns väl inget som säger att du måste döpa hunden efter vad dom tycker ifall ni nu inte har skrivit något kontrakt där det står att du måste ge hunden ett namn som börjar på Ya...
Esen skrev:
Varför vill kenneln att du måste ha ett namn som börjar på Ya, Det finns väl inget som säger att du måste döpa hunden efter vad dom tycker ifall ni nu inte har skrivit något kontrakt där det står att du måste ge hunden ett namn som börjar på Ya...
Normalt har alla hundar från samma kul en speciell begynnelsebokstav i sitt registrerade namn. Men ägaren kan alltid döpa och kalla hunden vad som helst sedan. Men namnet i registreringspappret blir så. Många uppfödare låter valpköparen vara med och påverka registreringsnamnet, under vissa premisser, dvs rätt begynnelsebokstav.
Anledningen till att kenneln vill ha ett namn som börjar på "Ya" är precis som K@llen säger: "Normalt har alla hundar från samma kul en speciell begynnelsebokstav i sitt registrerade namn". Därför tänkte jag också att det vore kul att komma på något passande namn, som jag kan kalla honom, som började på just "Ya" också. Men om det i slutändan inte blir något namn som jag gillar så kanske jag kallar honom för något annat.
Tack för länken, K@llen!
edit. Bytte "du" mot "K@llen".
Colonel skrev:
Anledningen till att kenneln vill ha ett namn som börjar på "Ya" är precis som K@llen säger: "Normalt har alla hundar från samma kul en speciell begynnelsebokstav i sitt registrerade namn". Därför tänkte jag också att det vore kul att komma på något passande namn, som jag kan kalla honom, som började på just "Ya" också. Men om det i slutändan inte blir något namn som jag gillar så kanske jag kallar honom för något annat.
Tack för länken, K@llen!
edit. Bytte "du" mot "K@llen".
Okey då fattar jag...
Mitt förslag: Yankees...
Fy för den, här sitter man och tar sig en funderare, och det tar tid, så kommer K@llen med hela listor. Så nergjord jag känner mig. Tar till flaskan.
Lasp skrev:
Fy för den, här sitter man och tar sig en funderare, och det tar tid, så kommer K@llen med hela listor. Så nergjord jag känner mig. Tar till flaskan.
Internet i ett nötskal ;)
Lasp skrev:
Ska du ta till flaskan kan vi väl åtminstone supa tillsammans? ;)
Som tack för namnförslagen kan jag bjuda er på ett glas whiskey, förutsatt att ni hittar mig. ;)