Ett stort utbud hittar du i vart fall i affären under Åhlens (tror det är Hemköp den heter, men är osäker på detta). Fast det är ju inte billigare där än någon annanstans.
Hej alla glada!
Har lessnat på att handla dyr och dålig mat på ställen som bara har gammalt, osorterat och dåligt utbud. Nämligen ställena kring studentpalatset där jag bor i fjollträsket.
Har varit på det där Netto-stället och visst är det lockande billigt men man blir ju äcklad av att gå runt där inne. Sen verkar det vara ett litet lotteri. Ibland har de jättemycket och ibland är det helt tomt på hyllorna. Färska grejer och fräscha grönsaker/frukter finns det inte heller gott om. De har sitt fasta utbud, sen är det stopp om man vill ha något annat mat-märke. Vilket har lett till att man får komplementhandla det som man inte fick tag på. Jippie!
Såå, var finns det en bra mataffär på humant avstånd från centralen dit man kan ta sig lätt kommunalt?
Med bra menas, i högsta möjliga mån: Färskt bröd, grönsaker, frukt, kött, stort utbud av varor och olika märken, hyfsat billiga priser.
Jag offrar hellre lite tid och liite mer pengar på att få bra käk än att släppa på livsglädje. Nog för att jag hatar att ödsla tid på resor.
Tackar för tips.