Jag beskrev tidigare idag i midsommartråden hur jag gjorde illa benet igår. Jag hoppade från en studsmatta ca 2-3 meter upp och istället för att landa i poolen, landade jag på ett staket med benet. Jag tror ingeting är brutet då jag idag kan stödja mig på det hyfsat och tårna går att röra. Det är inte svullet förutom en liten bula samt ett långt skrapsår.
Det som gör ont däremot är inte när jag sitter eller haltar fram utan när jag står. Om jag står på samma ställe längre än några sekuner gör det så förj***a ont i hela benet. Framförallt ca 5 cm under knäskålen på innersidan där smällen träffade.
Vad kan detta bero på? Är det något man bör kolla upp eller är det normalt vid svullnader?
Du kan fått en liten spricka. Isåfall är det inte så farligt, vänta nån dag och se vad som händer. Går svulnaden ner är det chill. Stannar den kvar, ändrar färg eller blir större så kolla upp.
Alltså svullnaden har gått ner hyfsat idag. Det är bara en relativt liten bula över skrapsåret. Dock gör det fortfarande lika ont när jag står och upp det kommer blod ner i benet. Nån som har varit med om liknande?
240:- är mkt för en student så väntar så länge som möjligt ;)
Tänk bara på att det antagligen kostar mer om du skulle tvingas amputera. Vänta inte för länge!
Det är väl fortfarande bara sjukhusavgiften på 80 kr/dygn man betalar? I så fall skulle de kunna fixa amputationen på två dagar, så har han gjort en besparing. ;)