webForumDet fria alternativet

Vill lära mig engelska, men hur? Är au-pair ett bra alternativ?

Studier & utbildning

2 svar · 463 visningar · startad av Kristianstad

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Jag har precis avslutat gymnasietiden och är ganska dålig på engelska. Måste därför förbättra det engelska språket innan jag börjar med högskolestudier. Att plugga här i Sverige genom att läsa engelska böcker eller se engelska filmer hjälper inte - har testat. Måste lära mig det i ett engelskt land.

Jag har kommit fram till två olika alternativ - antingen att vara au-pair i ett år eller att studera engelska i en termin. Båda två alternativen i USA.

Priset är ju en stor faktor i beslutet. Engelskastudier gör en bankrutt (har räknat på allt som allt 130 000 kr för en termin). Som au-pair kommer man till och med hem med några kronor över. Men au-pair är kanske alldeles för jobbigt? Man kanske inte lär sig nån engelska?

Nån med erfarenheter eller nån med allmänt visa ord?

Tack på förhand!
Kristoffer

Medlem sedan nov. 2004302 inlägg

Varför inte nöja sig med en språkresa över sommaren, där aktivitetsprogram ingår?

Se till att inte åka med ett gäng svenskar bara, utan att ni kommer folk från hela världen, till t.ex. england. Då måste du ju snacka engelska dygnet runt och gör du det i 4 veckor så lär du ju bättrat på den mer än du kunnat under hela gymnastiet. Det kanske räcker?

edit: Om du är kille är det väll skapligt svårt att få bli aupair, eller har jag helt fel? Dom vill väll mest ha unga blonda tjejer med vita tänder, som "vet" hur man tar hand om små barn...

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Budgetalternativ:

1. Gå med i en internationell spelklan som kör matcher med voicecom. Funkar bra om man pratar på ordentligt under några månader! :e

2. Skaffa en utländsk flickvän och bo ihop ett tag. :)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)