webForumDet fria alternativet

vad har ni ätit för gott i dag?

Mat & dryck

9 svar · 326 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Själv så har jag ätit Fransyska som jag skar i tumstjocka skivor och sedan marinerade i öl blandat med sweet chili marinad med vitlök.

Det grillades så köttet blev blodigt.
Det blev så mört och gott att jag fick i mig nästa ett helt kg själv, med lite sallad.

Till efterrätt blev det Jordgubbar med grädde, men det fanns inte plats för så mycket. :bire

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Färskpotatis med Köttbullar och Kassler, senare på kvällen grillade vi korv. :)

Medlem sedan feb. 2005248 inlägg

Jag har ätit grillad oxfilé, grillade revbensspjäll, grillspett på lammkött, färskpotatis, sparris inlindat i parmaskinka, köttfärspaj, sallad, sill, diverse såser, nån lax med fyllning.
Efter det blev det italienska mandelskorpor, morotstårta, två olika sorters cheese cake och så klart jordgubbar med glass :)

Man skulle kunna säga att jag är... mätt.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Matjesill, brantevikssill, salt sill, rögad lax, köttbullar, prinskorv, laxtårta, nypotatis, jordgubbar, grädde, kanelbullar, öl, snaps, annan snaps, tredje sotsts snaps, tårta, kaffe, mer öl, korv, öl..... undrar on jag glömt ngt... :)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Nicrosoft skrev:

undrar on jag glömt ngt... :)

Det blev ingen öl och snapps? ;) §jr

punkt 12,13,14,,,

och 15....

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Först sillalunch, sen var det sådär 15kg av grisen Jerry som låg på grillen i form av de största flintastekar jag sett, marinerade ett bra tag naturligtvis, tillsammans med grillad zucchini och annat grönt, färskpotatis i mängd, öl, nubbe, öl, annan nubbe och sen VM i grogg.
Den toksmarriga jordgubb/rabarberpajen fick vi inte riktigt plats med förrän idag... :e

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Var precis på krogen och käkade fritterad spättafilé med stekta potatis med en god öl till. :)

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Har käkat hemmalagad Sushi!

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)