hej
jag tror att jag fått slemsäcksinflammation i hälen, på båda sidor om senan, strax ovanför sporren är det svullet och lite rött. Hälen "stelnar" då jag kallnar och känns stram. Om jag värmer upp lite fungerar den utmärkt men den återgår till att smärta och strama då den kallnar igen. det har pågått nån vecka nu.
Har nån av er wf:are haft det och hur behandlades det då. Skall man gå på anti- inflammatoriskt, skall man avlasta (kryckor? - usch), skall det vara tryck på etc, skall jag köra med skor utan hälkappa eller skor med hög hälkappa.
När hunden råkade ut för det (hygrom) i våras tömde veterinären svullnaden från vätska, injecerade kortison och la ett bomullsvadderat bandage. Sedan blev det kortisontabletter och vila i 14 dagar. Enligt veterinären kan sådana inflammationer gå in i leden, därför ska de behandlas snarast möjligt.
Nu är du ingen hund, men behandligen borde vara snarlik. ;)
Jag har aldrig haft inflammation, men har haft en slemsäck i kläm i handen en gång. Det hela gick över efter ca. 2 veckor av sig självt, hade bandage under dessa två veckor som stöd. Vet inte om det är samma sak för detta. :)