webForumDet fria alternativet

Dawsons creek, inte importvarianten

Film & TV

5 svar · 333 visningar · startad av Toreakina

Medlem sedan mars 2005170 inlägg
Frågan#1

Hej!

Någon som vet vart f*n man kan få tag på Dawsons creek från början online. Jag har testat, dvdon discshop, ginza och amazon och ingen har den oimporterade varianten vilket gör att jag inte kan spela den i min dvd.spelare.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Hmm...

Kan du inte spela importerade dvd-filmer i din dvd-spelare? Det låter märkligt...

Så länge det är rätt region på skivorna borde det inte spela någon som helst roll...

mvh

Medlem sedan mars 2005170 inlägg

@nders skrev:

Hmm...

Kan du inte spela importerade dvd-filmer i din dvd-spelare? Det låter märkligt...

Så länge det är rätt region på skivorna borde det inte spela någon som helst roll...

mvh

Region?

Jag läste på skivinfon att det inte fanns med svenska som subtitle bland annat, innebär inte det att det inte finns svensk standard på den. Jag har inte kunnat spela importskivor på min dvdspelare förr iaf..... :l

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

De boxar de har på Discshop är Region 2, vilket innebär att de går att spela på svenska dvdspelare. Att de är import är bara för att de är engelska utgåvor (därav att de saknar svensk textning).
R2 är den europeiska regionen.

:)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Amazon.co.uk har i vart fall fem säsonger av den serien (jag vet inte hur många säsonger det är totalt). Dessa är region 2, då den regionen gäller även i UK.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Toreakina skrev:

Region?

Jag läste på skivinfon att det inte fanns med svenska som subtitle bland annat, innebär inte det att det inte finns svensk standard på den. Jag har inte kunnat spela importskivor på min dvdspelare förr iaf..... :l

Det är enbart regionen som avgör det, om du inte har varit förutseende att köpa en regionsfri spelare, eller modifierat den du har (kan ofta göras enkelt utan ingrepp i hårdvaran, googla lite, så hittar du info om det). Du kan läsa mer om regioner här: http://hometheater.about.com/cs/dvdlaserdisc/a/aaregioncodesa.htm

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)