webForumDet fria alternativet

Har mailat Aftonbladet.

Småprat

28 svar · 1 171 visningar · startad av obelix · sida 2 av 2

Frågan, av obelix

Det var en artikel där Rottweiler utpekades som en kamphund. obelix skrev: Ordet kamphund är ett missbrukat ord idag. Och Rottweiler är, liksom Schäfern, en brukshund. Genom att missbruka ordet kamphund ger man oskylda hundar en stämpel, och Rottweilern har redan ett dåligt rykte som inte behöver förstärkas. . Visserligen kort, men var det bra eller dåligt?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

obelix skrev:

vem har då rätten att avgöra vad som är mer eller mindre nyttigt?

Det är bara du som har den rätten (jag nämnde tidigare användandet av det sunda förnuftet). Vad är då nyttigast; främjandet av rättsväsendet och att få upp samhällets ögon vad gäller denna attack eller huruvida kamphund är en korrekt benämning på en hund? Det är där du kommer in i bilden. Jag nämnde tidigare hur jag tycker och du har i trådens första inlägg hur du ställer dig till frågan.

Är det inte tex bättre att du engagerar dig i dom frågorna du tog upp istället för att skriva här i denna tråden

Visst skulle det vara det och du vet inte om jag gör det eller inte, men nu är det inte det som är frågan. Jag påpekar var du, i min mening, har fel. Punkt slut.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

PersianBulldog skrev:

obelix skrev:

vem har då rätten att avgöra vad som är mer eller mindre nyttigt?

Det är bara du som har den rätten (jag nämnde tidigare användandet av det sunda förnuftet). Vad är då nyttigast; främjandet av rättsväsendet och att få upp samhällets ögon vad gäller denna attack eller huruvida kamphund är en korrekt benämning på en hund? Det är där du kommer in i bilden. Jag nämnde tidigare hur jag tycker och du har i trådens första inlägg hur du ställer dig till frågan.

Är det inte tex bättre att du engagerar dig i dom frågorna du tog upp istället för att skriva här i denna tråden

Visst skulle det vara det och du vet inte om jag gör det eller inte, men nu är det inte det som är frågan. Jag påpekar var du, i min mening, har fel. Punkt slut.

På vilket sätt behöver samhället få upp sina ögon när det gäller denna attack?

För att förklara lite varför jag valde att klaga på just benämningen kamphund.

Det finns idioter som köper den benämningen och köper just sådana hundar som kallas för det.
Dvs sådana som inte ska ha en liten Chihuahua ens.

Och så länge pressen väljer att skriva sånt, så kommer dessa idioter att köpa desa hundarna.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Compusa skrev:

Ha ha ha :L

Jag hoppas du skämtar :q

Nej, faktiskt inte. Jag var så förbannad på att deras telefonsystem inte ens kunde placera mig i kö, eller att ingen ens brydde sig om att svara på brev, så jag skrev mer eller mindre att om de inte skulle höra av sig så skulle jag komma dit, sparka ner dörren och aptera en sprängladdning under chefens arsle, eftersom det antagligen var det enda sättet att få deras uppmärksamhet.

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

Okkido skrev:

Jag mailar säkert aftonbladet 2-3 gånger i veckan om saker jag tycker är fel osv. Har aldrig fått ett enda svar, så förvänta dig ingen reaktion från dom.

Jag brukar få svar... det kanske bara är då många uppmärksammar samma sak som de svarar. En gång ändrade de t o m headlinen om kungen efter att jag (och säkert jättemånga andra) mailat reportern och förklarat vad jag ansåg om hans rubriksättning :birp

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

En Rottweiler är inte en kamphund. Den är en tornado av död på fyra ben ;) :D

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

OveRRidE skrev:

Nej, faktiskt inte. Jag var så förbannad på att deras telefonsystem inte ens kunde placera mig i kö, eller att ingen ens brydde sig om att svara på brev, så jag skrev mer eller mindre att om de inte skulle höra av sig så skulle jag komma dit, sparka ner dörren och aptera en sprängladdning under chefens arsle, eftersom det antagligen var det enda sättet att få deras uppmärksamhet.

Haha! Fick du deras uppmärksamhet angående det du undrade över när du väl fick tag på dem? Eller kontaktade de dig bara för att de var arga och ville polisanmäla dig? ;)

Vad gäller aftonbladet så besöker jag knappt sidan alls. Då slipper jag bli förbannad på hur äckligt dålig tidningen är, hur mycket som irriterar mig och undviker på så sätt att ägna tid åt skiten.

Medlem sedan nov. 2004438 inlägg

Skrivit till AB en gång och fick svar av reportern dagen efter. Det gällde hur man utbildade jägarsoldater i krigskirurgi (vilket utförs på sövda grisar som sen avlivas).
Som man frågar får man svar. No offense men det krävs nog mer kött på benen för en reaktion. :)

Fick svar idag.

Jag förstår vad du menar. Har spridit dina synpunkter vidare till de som sätter rubrikerna.

Med vänlig hälsning,

Christina Kennedy.

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)