Överlever man i NYC?
35 svar · 1 121 visningar · startad av Okkido · sida 2 av 2
Frågan, av Okkido
Tjingeling igen. Överlevar man i NYC på de csn-pengarna man får + 1000 dollar i månaden. Totalt kan jag tänka mig att det blir runt 12000 - 14000 i månaden. Och samtidigt inte bo allt för långt ifrån Manhattan och möjligheten finns att dela rum med några andra som ska dit.
Läs frågan i sin helhet →Lycka till, och hoppas du gör ett bra val :bire
Får man fråga vad du ska jobba med?
Och hur länge?
Det är en sju månaders praktik som är en del av min utbildning på Hyper Island. Jag kommer jobba med design, men ska försöka fixa så att jag får lära mig mer om flash. Mina mål med praktiken låter alldeles för töntiga för att jag ska dra upp de här.
Nu har jag snackat runt med en massa folk och kontraket ska inte vara några problem att bryta, NY kommer bli lite sura på mig antagligen men jag kör med öppna kort och förklarar lägehet helt och rekommenderar andra från klassen som jag tycker passar in på deras företag. Medarbetarna på skolan trodde inte att de skulle hålla kontraktet mot mig, och om de gör det så känns det som att stämningen skulle bli ganska dålig när jag skulle börja där då.
Jag väntar till klockan sex och ringer LA och hör efter så att de verkligen är intresserade, sen ringer jag NY och säger som det är.
Om du är i LA kan du ju kolla om du ser en advokatfirma vid namnet Wolfram & Hart
Lycka till! Hoppas det går bra med LA! Annars är givetvis NYC inte helt fel heller. ;)
Jag skulle lätt välja västkusten..
East coast is da best! ;)
Svårt läge, bägge chanserna verkar suveräna, men tänk på vart du vill mest, inte om du valt nåt annat tidigare. Jag menar, du är inte katolik och gift med jobbet.
Så här bestämde jag mig efter var jag vill vara mest.
Stället i New York är riktigt känt och jag kan garantera att ni suttit och lekt med något av vad dom gjort det senaste halvåret. Det lockar något otroligt att jobba på ett ställe som många inom webb-världen känner till (folk som knappt är insatta har besökt sidan tidigare). Men det fanns några negativa punkter. Jag får 'bara' $1000, New York verkar vara en trevlig stad, men Los Angeles lockar mer. Stället i New York är så pass bra att jag känner att jag skulle kunna tillföra för lite och hade antagligen fastnat med att beskära bilder och hämta kaffe på Starbucks
Stället i Los Angeles kunde berätta mer om vad de kommer göra i hösten och hade en massa spännande projekt framför sig, projekt jag tror att jag kan bli mer involverade i. De betalar $2000 i månaden vilket genast gör det lättare för mig att överleva (Jag kommer antagligen ta CSN-lånet ändå, tills jag märker att jag inte behöver dem).
De andra som ska till New York i klassen är inte folk jag umgås med på fritiden (iallafall de som redan är klara till New York, ska nog fler dit som jag iofs umgås med), medans de som ska till Los Angeles är folk jag umgås med på fritiden och kommer antagligen slippa hemlängtan eftersom jag har kompisarna i närheten, kanske tom. i rummet bredvid om vi ska dela lägenhet. Los Angeles känns mer punk rock än New York vilket jag tror passar mig bättre, känns mer kokain i LA och mer heroin i NY.
Och så är det en jävla massa småsaker till som har en indirekt påverkan. Så på måndag ska jag ringa och se om jag kan bryta kontraktet och direkt efter skriva nytt med LA.
Det enda jobbiga är att visum tar nått fruktansvärt lång tid.
Om du skall välja mellan NYC och LA så är ju min favorit SF.
Hade jag haft samma möjlighet som du Okkido så hade det inte alls varit speciellt svårt att välja vad jag skulle göra...
Men kan förstå dig, Det e inte lätt att välja, Speciellt inte när det gäller ens framtid och vad man ska jobba med framöver, Men det blir nog bra vare sig du väljer NYC eller LA...
Jag har aldrig förstått vad som är speciellt med SF. guppiga gator man halkar på om det skulle bli is och sen en bro. Vad finns där mer? ;)
Okkido skrev:
Jag har aldrig förstått vad som är speciellt med SF. guppiga gator man halkar på om det skulle bli is och sen en bro. Vad finns där mer? ;)
Vad det finns mer?
Världens GAYaste stad, Så e man GAY eller gillar att vara med Gayar så åker man ditt ;)
Esen skrev:
Okkido skrev:
Vad det finns mer?
Världens GAYaste stad, Så e man GAY eller gillar att vara med Gayar så åker man ditt ;)
Nu vet jag varför flickvännen ville att jag skulle till SF.
Okkido skrev:
känns mer kokain i LA och mer heroin i NY.
Ja, om du föredrar cola, så är det väl LA som gäller. :e
Okkido skrev:
Jag har aldrig förstått vad som är speciellt med SF.
Det är en stad som faktiskt känns som en stad. Många städer i USA består av ett litet koncentrat av skyskrapor, medan resten är kåkstäder. Men SF är mer som en riktig stad. Därmed inte sagt att de skulle sakna skyskrapor. Men stadskärnan är mer utspridd än vad som är normalt.
Kid, SF är en jätte mysig skön och trevlig stad! :)
Sorry caze, det blir LA. Kontraktet med NY är rivet och kontraktet med LA är färdigt. Nu ska jag bara fixa ett jävla visum, får se om jag hinner det. blää
![[AMD]Zmasters avatar](/av/3411.gif)