Det har jag för mig att det går men det brukar vara dyrt. Forex eller bankomaten blir billigare.
Någon som har åkt båten mellan Helsingborg och Helsingör som vet om man på båten eller på terminalen kan växla till danska pengar?
7 svar · 4 039 visningar · startad av Webber2003
Någon som har åkt båten mellan Helsingborg och Helsingör som vet om man på båten eller på terminalen kan växla till danska pengar?
Det har jag för mig att det går men det brukar vara dyrt. Forex eller bankomaten blir billigare.
Nicrosoft skrev:
Så man kan ta ut danska pengar direkt i bankomaten i Sverige till danska pengar eller menar du att man ska ta ut pengar i Danmark med sitt Mastercard bankomatkort, och att det då växlas automatiskt?
I Helsingborg bör du kunna ta ut Danska pengar i bankomaten. Tar man ut i danmark brukar det tillkomma en avgift på ngn procent för att man tar ut i automat.
Betala inte med kort i Danmark däremot, det är asdyrt tack vare de danska bankernas vansinniga regler för kortbetalningar... :l
I de flesta bankautomater runt knutpunkten kan du ta ut Danska pengar. Scandlines växlar tar dock ej kort. Bäst är att växla innan.
Glömde säga att vi har tre(3) linjer! Vilken gäller det?
Sundsbussarna, Scandlines eller HH ferrys!
Illa med extra avgifter och skit på korten, sånt blir man irriterad på.
Tänkte förresten tillägga att man ungefär för samma summa pengar kommer till ropsten, från lidingö som från Helsingborg till Helsingör! :e