webForumDet fria alternativet

Tidningen Moore och dess utskick

Medier & press

29 svar · 1 223 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

I dagarna ska alla fotbollsspelare i Sverige ha fått hem ett gratis exemplar av herrtidningen Moore. I början trodde jag att det var ett kul spex från någon polare men så var tydligen inte fallet, i alla fall då inte enligt DN och dess artikel som jag hittade dagen efter.

Då undrar jag, räknas jag som fotbollsspelare trots att jag inte varit licensierad sedan hösten 1998? :q

Medlem sedan sep. 2004131 inlägg

Det verkar som man finns kvar i deras register. Jag har inte spelat på 2 år ohc fick tidningen.
Fanns en artikel om detta på aftonbladet också.

daniel234 skrev:

Det verkar som man finns kvar i deras register. Jag har inte spelat på 2 år ohc fick tidningen.
Fanns en artikel om detta på aftonbladet också.

Två år kan jag på sätt och vis förstå, men inte sju år.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Fasen, man skulle spelat fotboll... ;)

:stefan: skrev:

Fasen, man skulle spelat fotboll... ;)

PM:a din adress så får du mitt exemplar. ;)

Utskicket som sådan skiter jag i, tidningen var ju värdelös. Grundfrågan handlar fortfarande om hur jag kan anses vara fotbollsspelare efter så lång tid. :)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Är det inte en sån där tidning som har fina bilder i sig? :)

Jag tycker snarare frågan är hur fotbollförbundet kan sälja sitt register... :x

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

@nders skrev:

Nej, jag är inte med på en endaste bild... ;)

@nders skrev:

Sant. Har nån läst nån kommentar från den som godkände det?

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

magnusfeldth skrev:

@nders skrev:

@nders skrev:

Sant. Har nån läst nån kommentar från den som godkände det?

Det finns några kommentarer i svd:s artikel. http://www.svd.se/go.php?sgo/rss/http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_9917380.asp

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

@nders skrev:

Har en kompis som jobbade på ett telefonförsäljningsföretag, och de fick också tillgång till fotbollsförbundets register. Hur de fick tag i det vet jag inte, men antagligen köpte dem det. Och företaget i fråga säljer de här klassiska sportböckerna, de flesta med fotbollsinriktning.

Annars är Moore en riktig skittidning. Faktiskt helt värdelös.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Muhaha, jag gjorde lumpen ihop med redaktören på Moore, han är rätt slemmig... :bire

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Ganska genialt av redaktionen på Moore :)
Förövrigt så tycker jag att tidningen är bra mkt bättre än övriga i samma kategori!

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Re: Tidningen Moore och dess utskick

Dryden skrev:

.... DN och dess artikel som jag hittade dagen efter....

pimme skrev:

.... Det finns några kommentarer i svd:s artikel. http://www.svd.se/go.php?sgo/rss/http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_9917380.asp

Intressant... Texten i dessa två artiklar, från DN och SvD är identisk, ner till kommatecken och punkter... :q

Man kan ju fråga sig... är man mindre skyldig för att man erkänner att man gjort fel?

artikeln skrev:

Finner DI att Fotbollförbundet i detta fall lämnat den goda sedan därhän kan man utdöma vite eller göra en polisanmälan.

- Men det lär inte bli aktuellt om de erkänner att det var ett misstag och att det inte kommer att ske igen. Och så verkar det ju vara, säger Johan Sehlström.

Vad tror ni om följande konversation i rätten:
- Förlåt, allesammans, jag gjorde fel när jag dödade min granne med yxa. Det ska jag aldrig göra om!
- Det var bra. Då lägger vi ner åtalet.
§jr §jr

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

magnusfeldth skrev:

@nders skrev:

Du kanske svarade nej i Denna tråd?

oelbal skrev:

Muhaha, jag gjorde lumpen ihop med redaktören på Moore, han är rätt slemmig... :bire

Bingo? Undrar hur han ens stod ut i lumpen... Kollade han snett i duschen?

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Re: Re: Tidningen Moore och dess utskick

aasah skrev:

Dryden skrev:

pimme skrev:

.... Det finns några kommentarer i svd:s artikel. http://www.svd.se/go.php?sgo/rss/http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_9917380.asp

Intressant... Texten i dessa två artiklar, från DN och SvD är identisk, ner till kommatecken och punkter... :q

Ska väl erkänna att jag inte läste artikeln i DN, eftersom jag redan hade läst den på svd, och så intresserad av det hela var jag inte att jag kände för att läsa två artiklar om det. :)

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Re: Re: Re: Tidningen Moore och dess utskick

pimme skrev:

aasah skrev:

Ska väl erkänna att jag inte läste artikeln i DN, eftersom jag redan hade läst den på svd, och så intresserad av det hela var jag inte att jag kände för att läsa två artiklar om det. :)

Åh. Min kommentar var mer i förvåning över att man tar in exakt samma text i dessa två tidningar utan tillstymmelse till redigering. Inte avsedd som en virtuell spark på pimme.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Re: Re: Tidningen Moore och dess utskick

aasah skrev:

Dryden skrev:

pimme skrev:

Ja, tydligen har väl TT skickat exakt samma text till båda dessa tidningar.

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

oelbal skrev:

Lite OT, men oavsett hur slemmig han är så har han lyckats bra. Hans tidning, Moore, hävdar sig mycket bra bland konkurrenterna.
Jaja, oavsett så läser jag inte sånt, som den man jag är läser jag bara riktig porr (M3) :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Re: Re: Re: Tidningen Moore och dess utskick

UlfT skrev:

Självklart, TT specialskriver inte texter till något medium - de företag som prenumererar på TTs tjänster får de texter som TT skriver, i urval av vad företaget har beställt för områden.

Inte alls ovanligt att TTs texter går raka vägen till tryck, via redigeringen.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Re: Re: Re: Re: Tidningen Moore och dess utskick

:stefan: skrev:

UlfT skrev:

Självklart, TT specialskriver inte texter till något medium - de företag som prenumererar på TTs tjänster får de texter som TT skriver, i urval av vad företaget har beställt för områden.

Inte alls ovanligt att TTs texter går raka vägen till tryck, via redigeringen.

Självklart förstår jag detta. Jag bara tyckte det var så enkelt att hitta förklaringen i och med att källan angavs som TT för både DN- och SvD-artiklarna. ;)

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

@nders skrev:

Jag blev faktiskt väldigt besviken, det var inga snygga tjejer alls med. ;)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)