webForumDet fria alternativet

Visum?

Juridik

6 svar · 333 visningar · startad av Okkido

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg
Frågan#1

Att sticka till usa och praktisera sju månader är ett rent helvete vad gäller att fylla i papper och fixa saker innan man åker vet jag.
Det är väl ca 200 papper att fylla i + att man ska skriva exakt alla ställen man varit på utomlands + att man ska kunna skriva en fast adress i USA + att man ska besöka amerikanska ambassaden i sthlm innan och göra prov. osv osv.

Men vad är det som gäller för Kanada? Är det ungefär samma eller lättare?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

En stor tröskel är välå sex månader Under detta skall det inte vara stora problem.
Ta dig sedan ut och in igen.
Jag tror att Kanada är lättare, men allt är ju förändrat efter 9 /11

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Okkido skrev:

Är det ungefär samma eller lättare?

Skulle verkligen förvåna mig om det inte var lättare.

Är dödstrött på alla papper som jag är tvungen att fylla i och fixa med nu angående usa, börjar närma sig iaf. Men fyfan vad man blir begravd i papper.

caze skrev:

Okkido skrev:

Är det ungefär samma eller lättare?

Skulle verkligen förvåna mig om det inte var lättare.

Är dödstrött på alla papper som jag är tvungen att fylla i och fixa med nu angående usa, börjar närma sig iaf. Men fyfan vad man blir begravd i papper.

Andra i klassen som fixar med sina papper för internship i usa. Jävlar vad det är saker som sak fixas. Okej att de vill ha säkerhet. Men varför måste de veta exakt vad jag gjorde när jag var på en spanien-resa när jag var 3 år?

Går man på CSN under sin vistelse i USA är man inte välkommen tillbaka på två år efter det heller.

Snackade med en som gjorde sin praktik i Kanada och enligt honom är det mindre pappersarbete, men jobbigare. Men men, det kan det nog vara värt.

Går man på CSN under sin vistelse i USA är man inte välkommen tillbaka på två år efter det heller.

Ehh, va? :q

caze skrev:

Jo, alltså, du är välkommen tillbaka i landet som turist. Men du får inte arbeta eller studera.

Okkido skrev:

caze skrev:

Jo, alltså, du är välkommen tillbaka i landet som turist. Men du får inte arbeta eller studera.

Så om jag vill fortsätta studera så får jag inte göra det för att jag tog csn lån i ett år? Isåfall är det bäst att avskaffa lånen snarast... Har du någon källa, eller driver du? ;)

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)