webForumDet fria alternativet

Rädda barnen

Musik

9 svar · 539 visningar · startad av Jane

Medlem sedan aug. 200380 inlägg
Frågan#1

Är det någon som vet vad det är för låt de spelar i Rädda barnen reklamen? Är det deras egen kanske? Den är bra i alla fall.

Tacksam för hjälp.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Vet inte vad de kör för någon reklam nu, men har de inte kört Kent - Gravitation tidigare?

Nej det är inte den. =(

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Vilken reklam är det du tänker på? på https://www.rb.se har de information om pågående annonser, länka till rätt annons om du hittar den så kan vi lyssna och kanske höra vilken det är.

Jag hittar tyvärr inte.
Jag kan berätta lite om en reklam som jag kommer ihåg.
Den är ingen riktig film, utan där visar de närbilden på en bild och så visas det längre och längre ifrån den , så att man ser att det är en bild. Och sedan ser man fler och fler bilder på en anslagstavla. Den är full av olika bilder på mäniskor som kanske inte har hittatts än eller saknar några från Tsanumikatastrofen.
Känner någon igenden? Och hela den reklamen spelarde den där låten jag söker efter.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Är det inte samma låt i alla reklamer? Både den med anslagstavlan, den där två händer greppar om ett cellgaller och den där det zommar ur ut kanonröret till en stridsvagn tycker jag det är samma låt...

Men jag vet inte vilken det är tyvärr. ;)

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Längst ner på den här sidan finns länkar till bland annat stridsvagnsfilmen som har den låt jag antar du är ute efter. Vad är det de sjunger? Kan det vara "I love you"? :q

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Ok, got it:

Marcus Hanser skrev:

Dags att lägga sig i debatten som mynnar ut i okunnighetens mecka. Reklamfilmerna för Rädda Barnen är det jag som har skrivit och regisserat. Liksom musiken som jag har producerat samt skrivit tillsammans med ett geni vid namn Ulf Magnusson.

Det sångerskan (min fru Anna Göras Hanser) sjunger är "I love you". En ganska uttjatad fras i musik sammanhang, men sjunget på det desperata sätt det är (helt enkelt p g a att tonarten är på tok för hög för henne) adderar den existensbetingelse kärlek är för barnet.

Just nu funderar jag på att göra en platta med denna konstellation. Vi får se hur det går med den saken.

Källa

Okej. Där ser man.
Men det går alltså inte att få tag på den låten på något sätt då. Utan det är bara en liten del som är inspelat, finns ingen hel låt?

Ja, Stefan! De sjunger samma låt i alla deras reklamer. =)

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)