webForumDet fria alternativet

Den officiella Lost-tråden (Spoilers)

Film & TV

509 svar · 35 404 visningar · startad av silfver · sida 9 av 26

Frågan, av silfver

Eftersom det verkar vara en hel del wF-medlemmar som på något sätt (fråga mig inte hur) har sett hela första säsongen av Lost så vore det trevligt att diskutera lite. Och för er stackare som tvingas vänta till hösten med att se fortsättningen: Fortsätt inte läsa här! Saker som redan har nämnts i den andra Lost-tråden: [Fejkat (?) u

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 2005156 inlägg

Melea skrev:

Shit pommes, sjukt spännande mot slutet!
Dock jäkligt trist att hon dör, I liked her! :l

Har vi väl iofs. inte sett att hon gör ännu... :h

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Virtual skrev:

Har vi väl iofs. inte sett att hon gör ännu... :h

True true, you never know. ;)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Nya avsnittet kändes mer som LOST säsong 1-klass än de tidigare avsnitten från säsong två. Någon som håller med? Bra avsnitt också, men det mesta har man kunnat luska ut själv sen tidigare.. GRYM inledningssekvens! (Någon mer än jag som hör ljudet precis när bakdelen av planet störtar i vattnet?)

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Nattens avsnitt var riktigt riktigt bra, jag hade en sån där wtf-min ibörjan.
Sen slutet, fattade inget.
Vad är det som hände? Vad är det som skiljer dem åt?
Och vart tog Walt vägen? Som både Said och Channon såg.

Vi vet inte om Sayid såg Walt. Han kanske bara fejkade när Shannon frågade om han såg Walt.

Sen verkar det faktiskt som att Ana Lucia sköt Shannon och inte någon annan. Har varit teorier om det där må ni tro. Såg precis en sjuk sak. Shannon har redan ett sår i magen när hon skjuts!

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Men varför skriker Micheal "What was that?"
Det kanske inte hände, Ana Lucia kanske bara såg Shannon, som Shannon ser Walt.

U never know with LOST. ;)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Ana Lucia är fortfarande en liten bitch som borde avrättas. Vad skulle få mig att ändra på det, m_soderlund? Hon är ju bara jobbig!

Det senaste avsnittet tycker jag var sådär. Det kändes alldeles för hackigt. Som m skrev så kunde man ju rätt lätt lista ut allt själv.

Så typiskt fruntimmer att inte kunna hantera pistolen. Varför skulle hon skjuta Shannon för? :l Så jäkla irriterande att detta avsntit slutar exakt som det förra. Värdelöst. :p

Inledningsscenen är ju guld värd bara den. Makalös. Hörde ni ffs ljudet när bakre delen av planet störtade i vattnet??! LostZilla!

Nästa avsnitt heter Collision. Intressant på flera sätt och vis..

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

hum, deras 48dagar sög ju, totalt meningslöst avsnitt.

Nya LOST-avsnittet var ju helt jävla makalöst. Äntligen lite gamla takter! Spännande avsnitt med en del klurigheter. Jag måste dessutom säga att Mr. Eko är SÅ grym. Älskar hans karaktär..!

Jag har hittat promon för nästa episod, den finns här: http://www.livejournal.com/users/voodoo_in_tx/tag/lost_promo_video

Ganska så spännande..!

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Yahoo! Vaktsystemet is back! :e

Håller med om att Mr. Ekos roll är sjysst, jag gillar Lockes karraktär också men Mr. Eko känns som en mer gedigen Locke på någe vis, han känns mycket mer harmonisk. (Det låter gay men vem bryr sig?) ;)

Btw, någon mer än jag som fick en Twin Peaks-flashback när Kate såg hästen?

Vad tror ni det betyder att Kate såg en häst? En häst som är kopplad till tidigare väldigt dramatiska händelser. Kanske kan man se ett samband. Kanske betyder isbjörnen något dåligt för Walt, därför fanns det en sån i skogen. Eller?

La ni märke till att man såg en hand i bilden när Kate och Sawyer såg hästen? :p Efter 41 minuten. Givetvis en blooper, men det är lite kul när man ser en hand som ska lugna ner hästen.

Jag gillar också Mr. Echos karaktär. Men jag tycker han är för hemlighetsfull. Han måste släppa loss lite. Men nu är det äntligen lite Lost igen. Jag kan knappt vänta till nästa avsnitt! (Då Michael kommer råka förstöra nedräkningsmaskinen? :))

Föresten. Nedräkningsmaskinen. Har ni tänkt på att den bara består av en massa blinkande lampor? Jag tror lätt att Michael kommer att genomskåda bluffen och visa alla att nedräkningsmaskinen bara är skitsnack. Dock lite läskigt att han började chatta med Walt... :e

Var det verkligen Walt Michael chattade med? Hm.. SPOILER: http://www.thehansofoundation.org/alvarhanso.html tryck på bilden på alvar hanso och se. :o

Jag har hört att nästa LOST-avsnitt kanske är Eko-centric, vore nice ifall om man fick veta lite mer om honom.

Hästen på ön lär ju tillhöra zoologiinstitutet på ön, liksom isbjörnen och "hajen" som attackerade Michael och Sawyer lär göra. Spännande hur som helst..

m_soderlund skrev:

Var det verkligen Walt Michael chattade med? Hm.. SPOILER: http://www.thehansofoundation.org/alvarhanso.html tryck på bilden på alvar hanso och se. :o

Jag har hört att nästa LOST-avsnitt kanske är Eko-centric, vore nice ifall om man fick veta lite mer om honom.

Hästen på ön lär ju tillhöra zoologiinstitutet på ön, liksom isbjörnen och "hajen" som attackerade Michael och Sawyer lär göra. Spännande hur som helst..

Sluta läsa en massa spoilers, m_soderlund! :e

Men du har nog rätt. Men varför såg Kate samma hest hemma i Australien? DET är läskigt.

Sen tänkte jag på det... Varför blev Kate konstigt av Sawyer? Såg hon sin farsa i honom eller va? Jag fattade inte den biten. Och ströp Sawyer henne på riktigt eller inbillade hon sig? Hon hade ju inga blåmärken eller liknande på halsen (som man för övrigt får vid såna strypgrepp).

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

silfver skrev:

Ana Lucia är fortfarande en liten bitch som borde avrättas. Vad skulle få mig att ändra på det, m_soderlund? Hon är ju bara jobbig!

Ana Lucia är ju stencool. Tycker Sayid borde satsa på henne istället, förstår inte riktigt vad han såg i Shannon ändå.

silfver skrev:

Så typiskt fruntimmer att inte kunna hantera pistolen.

Bah! :P

Så, tror ni att hela Lost kommer få en biblisk vändning nu när han balla killen började dra upp gamla testamentet? Det skulle verkligen sabba serien för mig i alla fall... :l

/red. Glömde lägga till länken till Aftonbladets artikel om Lost-stjärnorna.

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Fia skrev:

Ana Lucia är ju stencool. Tycker Sayid borde satsa på henne istället, förstår inte riktigt vad han såg i Shannon ändå.

Vad han såg i Shannon spelar väl mindre roll. Räcker det inte att se Shannons yttre för att falla pladask? :P

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Fia skrev:

Så, tror ni att hela Lost kommer få en biblisk vändning nu när han balla killen började dra upp gamla testamentet? Det skulle verkligen sabba serien för mig i alla fall... :l

mm.. det var lite för mycket Matrix känningar där på slutet..

btw. hörde jag att Tv4 skulle sluta sända igen och göra uppehåll... . de gräver sin egna grav..

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Cassady skrev:

Vad han såg i Shannon spelar väl mindre roll. Räcker det inte att se Shannons yttre för att falla pladask? :P

De som bara går efter det yttre brukar inte ha så mycket innanför pannbenet. Men Sayid är ju smart, så det hade varit mer trovärdigt om han fallit för en klipsk tjej. Ana Lucia må vara smått psykotisk, men det kanske går att bota. ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Det här kanske kan vara något nu under uppehållet?
http://www.idg.se/ArticlePages/200512/08/20051208130742_MW/20051208130742_MW.dbp.asp

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)