webForumDet fria alternativet

Den officiella Lost-tråden (Spoilers)

Film & TV

509 svar · 35 419 visningar · startad av silfver · sida 25 av 26

Frågan, av silfver

Eftersom det verkar vara en hel del wF-medlemmar som på något sätt (fråga mig inte hur) har sett hela första säsongen av Lost så vore det trevligt att diskutera lite. Och för er stackare som tvingas vänta till hösten med att se fortsättningen: Fortsätt inte läsa här! Saker som redan har nämnts i den andra Lost-tråden: [Fejkat (?) u

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

Var inte det Dharmagängets ledare som hette Horace Goodspeed?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Tråkigt avsnitt.

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

silfver skrev:

Tråkigt avsnitt.

Tråkigt inlägg.

(men jag håller med dig).

dAEk skrev:

(men jag håller med dig).

Det känns liksom inte som de tar handlingen framåt. Det här ska vara sista säsongen, dags att rappa på nu.

Medlem sedan aug. 20011 346 inlägg

silfver skrev:

Det känns liksom inte som de tar handlingen framåt. Det här ska vara sista säsongen, dags att rappa på nu.

Eller hur.. känns mer som ett tråkigt avsnitt av Robinson. Hoppas nästa blir rappare.

Bättre avsnitt i dag tycker jag. Lever de i två olika världar nu eller? En som klarade sig, och den andra som är kvar på ön. Förstår inte riktigt sambandet där.

Det är väl ungefär så jag fattat det med..
Sen är det ju så att de kommer alla träffas ändå i den alternativa världen då planet landade i LA.. så förmodligen kommer de komma till ön ändå.

-Föressten .. är det bara jag som börjar ana att Claire är "nya" Roussau?
Har kikat lite på officiella lost-sidan på http://abc.go.com/shows/lost och det finns mycket gotte där .. så att säga :)

Medlem sedan jan. 2005257 inlägg

jofawe skrev:

-Föressten .. är det bara jag som börjar ana att Claire är "nya" Roussau?

Finns ju en del liknelser, måste jag hålla med om :)

Senaste avsnittet .. I was like .. wtf!

Gillade fyrtornet. Det påminde om när man fick se den stora fotstatyn i ett avsnitt strax innan en säsongsavslutning, som jag tyckte var så häftigt. Vet inte hur många timmar jag lade ned på att googla på foten under den sommaren :D

Ah, så Claire har blivit rekryterad av The Dark Side.. Funderar på om det finns något samband mellan Rousseaus kollegor som blev "sjuka", "Cerberus"/The Man In Black, The Black Rock och The Dark Territory. Claire's dynamit borde väl kommit från The Black Rock också (stackars Arzt).

Häftigt att de återvände till The Caves. Funderade faktiskt på de vita och svarta stenarna från Adam & Eve i förra avsnittet då man fick se en vit och en svart sten i vågskålarna.

Sammanfattningsvis ett bra avsnitt, kul att de återvände lite till den gamla sortens Lost med massa ljungel och mystiska byggnader :)

EDIT: Glömde ju bort det där med att Claire's pappa hade sagt att The Others tagit Aron (var det väl?), så Christian spökar väl fortfarande runt där på ön. Funderade ett tag på om det var "Cerberus"/The Man In Black som använt Christians kropp och använde den för att försöka locka med Jack i något av de tidigaste avsnitten. Men eftersom Claire kunde säga att mannen inte var riktiga Locke (som Jin trodde) så borde Christian fortfarande vara en enskild individ. Hm, men varför försvann han även i den parallella tidslinjen där alla kommer fram till LAX?

Jag vet inte om jag har lust att se en konstig cliff hanger som serieavslut. Det går så sakta framåt att jag hela tiden sitter och funderar på hur fan de ska knyta ihop allt...

Alltså, att Jack hade en son var ju lite överaskande!
Med vem har han den?!

Fyren var också lite konstig, med tanke på att namnen var överstrykna på samma sätt som i grottan..

Claire är ju "smittad" på samma sätt som Russeaauuuuu var (de hade ju gjort samma test som på Sayid)
Wiiiierd!

Att Jack har en son är väl ingen nyhet? Tidigare har man väl fått veta att han varit involverad i pianolektioner och liknande. Eller var det Jack och hans far? Jag fick en massa deja vus i alla fall och kände igen Jack med son.

Är jag ute och cyklar? :D

Flash-forwards, -backwards och -sideways trasslar ihop sig för mig och jag blev inte så jättemycket klockare av den här grafen. Flashen med Dr Linus var tydligen från 2004, men jag blev inte riktigt klok på när Ben och hans far gav sig av. Var det med en av ubåtarna som de kom till ön med och när? Ptja, det var väl antagligen vid en tidpunkt innan fadern blev dödad efter att Ben fick order av The Others(?). Någon som kan hjälpa mig komma på varför de befinner sig på land i flashen? :)

Är det bara jag som har dåligt minne, eller känns Ilanas story lite påhittad i efterhand? Hur mycket kontakt har hon egentligen haft med Jacob, som vi fått se d.v.s?

Trevligt att få återse Black Rock igen (men det har nog mest med min farcination för övergivna, eller sjunkna skepp att göra.. Det är lite som Vasa) :)

Slutet då, är Widmore ute efter att förinta ön? Någon som minns om det fanns några ledtrådar i Bad Twin? :)

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Ok, så då var det slut. Själv är jag enormt besviken över slutet och "förklaringen". Billigt och enormt uppenbart och inte värdigt en tv-serie av denna rang.

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

legis skrev:

Ok, så då var det slut. Själv är jag enormt besviken över slutet och "förklaringen". Billigt och enormt uppenbart och inte värdigt en tv-serie av denna rang.

Rackarns så trist! Och gud så skönt samtidigt eftersom jag efter säsong 2 tog beslutet att sluta kolla på serien då jag misstänkte att den skulle urlakas mer och mer och till slut bara tvärnita i ett enda "jaha!?"...

Finns det någon sammanfattning av serien + upplösning nånstans?
Var det någon som bara hade drömt alltihop? ;)

Givetvis inga uppenbara, detaljerade svar och många frågor kvarstår också. Men man kan väl säga att slutet är väldigt amerikanskt.

Fler som håller med tydligen.Och det är nog sant som någon säger; det finns de som gillar Lost för dess mysterier och andra som följer det för karaktärerna. De som är mysterieälskare som jag kommer nog inte att gilla slutet. Jaja, verkar inte vara många på webforum som följt det ändå, eller så väntas det till Juli då det sänds i Sverige :)

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article7179436.ab

legis skrev:

De som är mysterieälskare som jag kommer nog inte att gilla slutet.

Jag är en av de som var helt farcinerad av mysteriet med ön (Den stora foten, Dharma och rent generellt "what's up with the island". Så nu säger jag mest: wft!?
Spoiler:

När jag fick reda på att alla var döda hoppades jag på att det var en sorts flashforward, så att det som utspelats på ön verkligen var riktigt. Men när jag såg planet flyga iväg över Jack är jag inte lika säker längre. Om det nu skulle vara så att alla har varit döda hela tiden känns det som att få en ordentlig "slap in the face" av serieförfattarna. Minns att "alla-är-döda"-teorin florerade på forum i början av serien, men som ingen gillade att tro på.
Så... Några tankar? Vad var det som hände egentligen?

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)