webForumDet fria alternativet

Den officiella Lost-tråden (Spoilers)

Film & TV

509 svar · 35 419 visningar · startad av silfver · sida 23 av 26

Frågan, av silfver

Eftersom det verkar vara en hel del wF-medlemmar som på något sätt (fråga mig inte hur) har sett hela första säsongen av Lost så vore det trevligt att diskutera lite. Och för er stackare som tvingas vänta till hösten med att se fortsättningen: Fortsätt inte läsa här! Saker som redan har nämnts i den andra Lost-tråden: [Fejkat (?) u

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Larvigt! Ingen kommer ju orka bry sig efter första uppehållet. Åtminstone hoppas jag att tittarna bojkottar sånt här beteende. (n)

Medlem sedan maj 2005704 inlägg

Visst var det frustrerande att man var tvungen att vänta på olika episoder i Star Wars, LOTR och Matrix.
Jag kommer nog inte strunta i att titta för att man får uppehåll mellan säsongerna, och att de får ordentligt till att producera är nog positivt för kvaliteten.

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

OMFG!!!

casca skrev:

OMFG!!!

Haha! :birp OMFG!!!

Bra avsnitt! Det var riktigt känslosamt. Stackars Charlie. Jag blev nästan lite våt i ögat.
Ljög hon... outsidern (vad heter hon nu igen? :P) om den hemliga stationen under vattnet? Den subban? Vad fan händer?
Jack är lam. Gillar inte honom längre. Sayid är alltid bäst. Locke är död? Hur länge då? Jag tror han kommer tillbaks.
När ska Charlie drunkna då? Jag hade ju förberett mig NU. :l

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

Jag misstänkte att det var något i vattnet där, men varför inte stänga av den det andra hållet, följa den längs stranden?

Eller som en i ett annat forum skrev, hugga av den :P
(men det kan man ju inte göra, då får man ju sig en stöt!)

I andra änden låg väl den där numer bortsprängda övervakningshyddan som ryssen bodde i?

Hmm, gör det? då borde ju inte den ha någon ström alls. Men ljuset funkade ju.. Någon som sett någon karta över ön? den som locke såg i första stationen? vore intressant att se faktiskt. Sen.. Den där undervattensstationen, undrar om ubåten jack skulle åkt med bara hade kört dit...

Medlem sedan feb. 2002476 inlägg

Tror de under de sista två avsnitten kommer ta död på en hel del karaktärer... Annars var avsnittet bra och har sett till att det finns massor med spänning att bygga på i slutet av säsongen...

Medlem sedan jan. 2003821 inlägg

Kom och tänka på en sak. Är ju själv inne på avsintt 12, 3 säsongen.
Vad hände igentligen med Michael och Walt ?

Det jag kommer ihåg är ju att dom hoppade på någon sunkig båt efter att man hade bakbundigt Jack,Hurley och några till på någon brygga.

Men vad hände igentligen med Michael och Walt ?
Kan inte påminna mig om att man fick reda på det. Eller fick man det ?
Eller kommer man att få reda på det framöver ? Då jag själv ligger på, som jag sa..på avsnitt 12, tre säsongen.

Det enda man fick veta var ju att de gav Michael en båt, så att han och Walt kunde åka hem. Men huruvida de kom ifrån ön eller inte vet vi fortfarande inte.

Lindström skrev:

Men vad hände igentligen med Michael och Walt ?
Kan inte påminna mig om att man fick reda på det. Eller fick man det ?

Nope, det är inte avslöjat!

http://www.dailymotion.com/video/x1zzud_lost-32223-through-the-looking-glas :D

För er som inte sett de två sista avsnitten än (322, 323) ..

fy fan vad jag älskar denna serien!
synd att den kommer bli som prisonbreak nu .. antagligen.

Vem var det som hade dött, varför hade jack blivit ett vrak, hur kunde penny hitta the looking glass.. FÖR många frågor. .FÖR lång tid till nästa avsnitt!

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Penny låg ju och sände hela tiden, så det var väl därför det gick att sända till the looking glass.
Att det var Sawyer som dött "i framtiden" är väl en kvalificerad gissning.

För övrigt, det blir 2 säsonger till av Lost sen ska dom avsluta den...

Omg. Jag såg avsnitt 23 först. :l Missade att det var dubbelavsnitt. :x

Men iaf. Bra avslutning. :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Jävlar vilken helomvändning! :o

jofawe skrev:

synd att den kommer bli som prisonbreak nu .. antagligen.

Sällan. :x

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Oväntat att Walt skulle komma tillbaka....NOT! ;) Trodde inte att det skulle ske förns nån gång nästa säsong, men men.

Charlie och Claire är ju så söta ihop så han får ju inte gå och dö, juh. Meh!

Walt var söt. Såg ni hur mycket han hade åldrats? Inte konstigt eftersom det var över ett och ett halvt år sen man fick se honom? Mindre? Nåväl, han har blivit betydligt vuxnare i alla fall. :)

Och ryssen, mikhael? Är han odödlig? Är han bens lilla legosoldat som aldrig dör? Han är riktigt läskig.

En annan sak jag tänkte på i det senaste dubbelavsnittet är Jack, som spelas av Matthew Fox. Han spelar så sjukt jäkla bra! Han är ju en talang. I de här flasharna från framtiden. Jag blev i alla fall imponerad av hur han agerade! (y)

jag tycker han overacted lite :)
men visst är han bra..

Jag tror jag ska se Lost - The Answers (som sändes i usa mellan avsnitt 21 och 22)
Se om det ger något..

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)