När det gäller lost finns väl inga rätt och fel, bara spekulationer. Men det kan mycket väl vara så, då är ju bara frågan hur många gånger desmond upplevt allt. Mycket spännande att detta hände, tänk om desmond är orsaken till allt? Spännande minst sagt
Den officiella Lost-tråden (Spoilers)
509 svar · 35 404 visningar · startad av silfver · sida 20 av 26
Frågan, av silfver
Eftersom det verkar vara en hel del wF-medlemmar som på något sätt (fråga mig inte hur) har sett hela första säsongen av Lost så vore det trevligt att diskutera lite. Och för er stackare som tvingas vänta till hösten med att se fortsättningen: Fortsätt inte läsa här! Saker som redan har nämnts i den andra Lost-tråden: [Fejkat (?) u
Läs frågan i sin helhet →Hopp... vad säger man om senaste avsnittet?
Jag hoppas verkligen att serien avslutas med den här säsongen nu. Att Jack, Kate och Sawyer nu faktiskt är påväg till samma ö tillsamanns igen kommer göra mycket för handligen. Jag gillar inte när man får följa ena ön i ett avsnitt och andra i ett annat.
näe de har svävat iväg lite väl mycket med två öar.
Dock tror jag inte att det är samma ö de ska till, eller?
Eller så kanske lurade Ben Sawyer att det var deras ö när han pekade men så var det en helt annan ö?
Lite väl skumt nu.
såg just 08...... välkommen till matrixen wtf! :e
Äntligen fick vi se lite Sayid in action! Jag gillar honom. Han är smart och rationell. Däremot så börjar Locke gå mig på nerverna alltså. Vad fan sysslar han med? Tror han att allt är förbestämt och skiter i resten? Idiot.
Ett av de bättre avsnitten på länge!
silfver skrev:
Äntligen fick vi se lite Sayid in action! Jag gillar honom. Han är smart och rationell. Däremot så börjar Locke gå mig på nerverna alltså. Vad fan sysslar han med? Tror han att allt är förbestämt och skiter i resten? Idiot.
Ett av de bättre avsnitten på länge!
Är det avsnitt 311 du skriver om? I så fall så håller jag med dig, ett riktigt bra avsnitt, jag tycker att det blir bättre och bättre hela tiden, långsamt så får man veta mer och mer. Locke är dock alltid cool, jag vill se ett Locke-centric-avsnitt snart igen. Sayid är dock också intressant att följa.
Ja, det senaste avsnittet. :)
När de håller sig borta från den andra ön är det mycket bättre... Men ogillar alla flashbacks från de som redan haft... Känns helt meningslöst och ger inte så mycket...
Senaste avsnittet var ju en besvikelse... Känns inte som att det hände någonting.
Jack. Vem är han? Var det en klon de såg eller den riktige Jack? Hm...
Känns som de arbetar sig mot ett definitivt slut... Hoppas iaf det... Annars håller jag med om att det egentligen inte hände något nytt...
Ta Claire som exempel, varför får vi se en helt irrelevant tillbakablick med henne för? Bryr vi oss att hennes farsa är Jacks farsa? Kommer det att ha någon betydelse i framtida avsnitt? Det känns inte så.
Helt irrelevant är den ju inte... Men lite sen, har ju tidigare framkommit att alla på planet hänger ihop på en massa olika sätt...
Jo, men jag tycker det känns irrelevant eftersom jag undrar hur det ska ha någon betydelse för upplösningen av serien. Jag vill verkligen bara ha ett slut på Lost nu. :p
Woah, det senaste avsnittet var riktigt läskigt tycker jag! Men återigen - varför i helvete visar de ett avsnitt helt baserat på två karaktärer man skiter i? Jag förstår inte. Det här avsnittet gav oss INGENTING!
Dock måste jag medge att det var jävligt läskigt med medusaspindlarna. Och stackarna var inte döda - bara paralyserade. Fy fan vad creepy! (y)
Jag håller med om att det verkligen var läskigt när de blev begravda levande, men har fortfarande mina förhoppningar på att Desmond kommer springande i nästa avsnitt och gräver upp dem ;)
Jag vill verkligen bara ha ett slut på Lost nu. :P
De har ju uttalat att de vill göra 100 avsnitt. Och eftersom vi är på runt 60 nu så kommer det nog minst en säsong till. Så sluta vara så pessimistisk nu, att Claire och Jack har samma farsa kan ju mycket väl spela in :)
Om Desmond lyckas gräva upp nikki och paulo slutar jag kollar på Lost. Det finns inte en chans att de skulöe kunna klara sig under sanden så länge. :)
Jag är inte pessimistisk, jag vill bara att det ska få ett slut nån gång...
detta kan ju mycket väl ha något med historien att göra iomed att Paolo hörde Ben prata om att de skulle kidnappa Michael och få JAck att komma.
men.. nikki var ju snygg iallafall!
Ön är ju speciell, glöm inte det.
Jag läste någons tolkning av serien och då föll alla bitar på plats. Eller nja, inte alla men väldigt många i varje fall. Det har nästan blivit lite tråkigt sedan dess, det roliga är ju mystiken, och att man inte hänger med eller fattar vad som händer, eller en vikten av olika händelser. Säsong 3 har ju iaf fått upp mitt intresse för serien igen!
Vart tog monstret vägen? Bara en sån sak gör mig irriterad...
Vill du ha en actionfylld serie får du glo på nåt annat. Lost handlar mycket om att analysera, fundera, att tålamod och att inget är vad det ser ut att vara. Det är liksom inte A-Team 2.
Att inte alla trådar knyts ihop har att göra med att de skriver serien en säsong i taget. I alla fall är det vad jag snappat upp på diverse sajter och forum. Det är med andra ord inte bestämt hur länge serien får lov att hålla på, det kan bero på hur pass uppskattad den är i framtiden etc.