webForumDet fria alternativet

Den officiella Lost-tråden (Spoilers)

Film & TV

509 svar · 35 419 visningar · startad av silfver · sida 11 av 26

Frågan, av silfver

Eftersom det verkar vara en hel del wF-medlemmar som på något sätt (fråga mig inte hur) har sett hela första säsongen av Lost så vore det trevligt att diskutera lite. Och för er stackare som tvingas vänta till hösten med att se fortsättningen: Fortsätt inte läsa här! Saker som redan har nämnts i den andra Lost-tråden: [Fejkat (?) u

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Jack och Ana Lucia skulle väl bli söta ihop? Nu när han inte kan få Kate. Apropå det så röstar jag på mer romantik åt folket! Några kyssar mellan Sawyer och Kate t ex. :f

Och tyvärr blir det bara mer och mer religion inblandat i Lost, det gillar inte jag... :l

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Nej, det senaste avsnittet var verkligen ingen höjdare. Mitt intresse för Lost forstsätter att dala tyvärr. Säsong 1 höll en mycket högre klass tycker jag. Fast det går inte att sluta titta när man följt all avsnitt.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jo. Okay att de drar in lite kristna grejer och så... men jag väntar bara på att Echo ska bli avslöjad. Jag menar, han är ju ingen präst utan en brutal massmördare! Helt sjukt ändå.

Tur man har Prison Break. Det är mycket bättre än andra säsongen av Lost.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

mm... EP10-12 av Lost sög... (hade en mindre backlog att se i helgen) :e

Ingen lost idag? :(

Medlem sedan sep. 2005156 inlägg

Nope, nästa den 8:e i USA..

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Vad var det för film dem satt och tittade på? Sedan så byttes scenen till när den afroamerikanska mannen börjar chatta med sin son.. Såg alltså bara de sista sekunderna när jag bläddrade genom kanalerna... Blev nyfiken..

Det var på tiden, en bra episod! :D (S02E14)

Medlem sedan feb. 2002476 inlägg

den var väl ok, men fortfarande finns inte känslan av att man bara måste se nästa avsnitt, som det var i s1... De får ta och rycka upp sig och få serien på fötter igen...

msossna skrev:

den var väl ok, men fortfarande finns inte känslan av att man bara måste se nästa avsnitt, som det var i s1... De får ta och rycka upp sig och få serien på fötter igen...

Instämmer! Jag satt som klistrad under säsong1, nu tycker jag det bara känns som de försöker mjölka ur så mycket som möjligt i serien. Jag följer den fortfarande, men absolut inte med samma intresse som tidigare.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Riktigt bra avsnitt. 14 alltså. Damn!

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Men vafan det händer ju ingenting, börjar tröttna nu. :x

S02EP15, lite av spänningen är tillbaka...

Lite ja, och de börjar gå med små (väldigt små) steg tilbaka, men i den här tackten lär det ta 100 avsnitt innan serien har kommit tillbaka till det den var innan...
Känns som om de försöker dra ut på allt som finns bara för att idéerna är slut...
Och vad i detta (s2e15) avsnittet gjorde att man längtar efter nästa?

Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

jepp nu börjar det verkligen hände grejjer!

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag har ej hunnit se LOST på en månad men hörde av en kompis att det senaste avsnittet var i sann LOST säsong ett-anda. :)

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

m_soderlund skrev:

Jag har ej hunnit se LOST på en månad men hörde av en kompis att det senaste avsnittet var i sann LOST säsong ett-anda. :)

Ja herregud, jag satt som en nyfrälst skolflicka igen. :D

Att kalla det säsong 1 anda är att ta i, mer på god väg mot säsong ett anda... Känns som det fortfarande saknas lite...

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

e15 var ett riktigt spännande avsnitt. Man kan ju börja fundera om "The Others" egentligen tillhör Dharma-projektet.

Medlem sedan jan. 200628 inlägg

Dom har ju mycket att ta av liksom. Det är en hel ö, med sju olika anläggningar, vi har ju bara sett två stycken hittills, o man räknar från avsnitt 15 säsong 2, samt en ingång till en tredje när den andra gruppen tog sig tillbaka till första gruppen.

Hört rykten om att eventuellt en tredje säsong ska produceras samt avslutningsavsnittet oberoende på om det blir en tredje eller fler säsonger ska bli en långfilm.

Själva avsnitt 15 gjorde att man äntligen fick den känslan av att man börjar i serien nysta upp vad som händer på ön och inte bara vad som skett innan dom kom till ön. Såna "flashback" snitt gör att man vill sova igenom serien, det är nu det börjar bli smått spännande. Och det är med stor förväntan som jag inväntar avsnitt 16 sänds i USA så man kan ladda ner den. :h

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)