webForumDet fria alternativet

Den officiella Lost-tråden (Spoilers)

Film & TV

509 svar · 35 404 visningar · startad av silfver · sida 10 av 26

Frågan, av silfver

Eftersom det verkar vara en hel del wF-medlemmar som på något sätt (fråga mig inte hur) har sett hela första säsongen av Lost så vore det trevligt att diskutera lite. Och för er stackare som tvingas vänta till hösten med att se fortsättningen: Fortsätt inte läsa här! Saker som redan har nämnts i den andra Lost-tråden: [Fejkat (?) u

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Idag äntligen får vi ett nytt LOST-avsnitt.. Inte en dag för sent! Jävlar vad jag kommer längta under dagen! :D Grymt avsnitt kommer det att bli.. åjo.. :)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Yay!

Otroligt bra avsnitt med många tankeställare. Mr. Eko är makalös i sin rollprestation. Jag diggar.

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Fantastisk flashback.. Men när det gäller.. det s.k "monstret" så är jag ju än mer förvirrad än tidigare. :e

Ja, verkligen. "Monstret" var ju verkligen ett stort jävla :o från min sida.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Mjo. Monstret känns bara lite lamt.

Men Echo. Han är speciell. Ska man sympatisera med en mördare? :o Bra avsnitt dock. Jag satt som klistrad.

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Grymt avsnitt!
Diggar Echo som fan, riktigt bra rollprestation, och som vanligt, snygg tillbakablick!
Vet inte vad jag ska säga om monstret... Var väl en liten besvikelse, får se vad det leder till. :p

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

S2e11 var nog det sämsta avsnittet jag någonsin sett. :l

Jag glömde nästan bort att s2e11 kom ut idag. Det var tur att jag kom på det. Ska ses alldeles strax och jag vägrar tro på dig, LeonL. :p

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Ähhh, så dåligt tycker jag inte det var. Helt okey avsnitt mao.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Fy vad besviken jag var på e11, helt dött och dåligt avsnitt. Jag låg och halvsov i slutet av avsnittet. (n)

LeonL, du har fel! :p

Säsong två av LOST är på intet sätt i samma anda som säsong ett, men mycket kvalitativ på sitt sätt. Jag tycker att tillbakablickarna är väldigt bra medan själva berättandet om ö-livet inte riktigt är lika bra - om än mer än tillräckligt för att jag ska räkna säsong två av LOST till en mycket bra säsong. Men som konstaterat tidigare: ett steg framåt, två steg bakåt.

Bra avsnitt nr 11.

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

LeonL skrev:

S2e11 var nog det sämsta avsnittet jag någonsin sett. :l

Nja... helt ok får jag säga. Även om det kändes en aning innehållslöst.

Någon som vet något om framtida planer? Är fler säsonger inplanerade?
Personligen skulle jag gärna se att det hela avrundades med säsong 2. Börjar bli lite väl mycket att hålla reda på nu. En god förklaring till allt "mysko" i slutet av se2 och sen får det vara bra ;)

Det kommer en säsong tre. Jag har läst det någonstans.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

e12 var verkligen bland dom sämsta avsnitten jag har sett. Är det inte dags att det börjar hända något? :l

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Senaste avsnitten har faktiskt inte varit speciellt givande. Tyvärr känns det som spänningen försvinner med varje nytt avsnitt som kommer nu.

Hoppas det svänger heltom snart!

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Börjar bli riktigt trött på Jack faktiskt. Även fast mycket av serien bygger på det. Han har intagit en för stor roll, sitter och blir irriterad över att han vill/ska bestämma, oavsett hur genomtänkt det är, eller om han överhuvudtaget har tänkt över andra förslag/idéer från andra.

Vidare tycker jag att Lost är det bästa som har hänt tvvärlden på länge. En otrolig sammanvävning historier som till en början inte verkar ha någon som helst koppling, men som sedan vävs ihop mer och mer, ibland just bara för att de skiljer sig så mycket åt.

Senaste avsnittet var också bra. Lika mycket som jag börjar ogilla Locke, lika mycket om ej mer därtill älskar jag Eko. Claire är en liten bitch och Charlie är det synd om.

Gillade detta avsnitt!

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Mer tillbakablickar och tomma händelser åt folket! De får gärna fortsätta hela säsongen ut så man aldrig får veta vad det egentligen är som pågår på själva ön! :)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag tycker inte illa om Locke, men jag var rätt sugen på att klippa till Charlie också. Hallå, han satte sig i den situationen själv, man snor inte en unge. Clair är söt. Ingen bitch.

Däremot så var det inget vidare avsnitt. Blä. Man blir ju besviken. Jack börjar bli tråkig. Vad gör han med Ana Lucia?! Hm. Aja. Hoppas Hurley får till det med hjärnskrynklaren! :) Det vore nice.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)