webForumDet fria alternativet

Flytta husmoduler?

Bygg & renovering

7 svar · 1 811 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Hallå!

Det är som såhär; Min farsa köpte en jättefin tomt, samtidigt har han köpt ett hus som är beläget i Ludvika. Detta hur är redan i bruk, och är uppbyggt på sk "moduler" vilket gör att man kan skruva isär huset och flytta på de om man känner för. Precis det min farsa tänkt göra.

Min farsa letar efter någon som kan bokstavligen flytta hushelvettet från Ludvika till Stockholm på en lastbil. Eftersom det verkar vara rätt svårt att få tag på någon som har tillgång till en sådan lastbil, samt kan flytta dessa 4 moduler från Ludvika till Stockholm.

Jag antar att ingen på wF är lastbilschaffis samt byggkonsult, så jag hör efter om någon här känner någon som känner någon, eller kanske ni själva som känner någon, som kan sina grejer inom området, och kan vara intresserad utav att flytta ett hus från Ludvika till Stockholm.

~ 50 000 kr för endast flytt, även andra slags arbeten kring huset kan vara intressant i samband med flytten, dvs att den som flyttar kan hjälpa till med lite annat.

Medlem sedan nov. 2004302 inlägg

Ring Eksjöhus eller Hjätevadshus t.ex. Dom är ju vana vid att anlita entrepenörer som flyttar deras modulhus som byggs på fabrik till olika tomter. Dom kan säkerligen hjälpa er att hitta rätt folk.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

kolla här.

http://www.husflytt.nu/

obelix skrev:

kolla här.

http://www.husflytt.nu/

Det längsta killen flyttat är 1km, och han säger på första sidan att det är osannolikt för honom att flytta ett hus från Norrland till Stockholm. Men tack iaf :) Hjälpen uppskattas.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Kolla med diverse specialtransportörer, exempelvis Schenker borde veta vilka du ska vända dig till.

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Det finns en firma här i Östersund som heter Hasse husflyttare. Och jag gissar på att 50 000 inte räcker långt i det här fallet. När syster med man byggde hus förra sommaren så slutade notan för markarbeten på 95 000 utan attt speciellt mycket gjordes.

Klös skrev:

Det finns en firma här i Östersund som heter Hasse husflyttare. Och jag gissar på att 50 000 inte räcker långt i det här fallet. När syster med man byggde hus förra sommaren så slutade notan för markarbeten på 95 000 utan attt speciellt mycket gjordes.

50 000 är priset för ren transport,dvs inget övrigt arbete, husmodulerna är isärplockade och lastbilen lägger upp det på flak och kör till stockholm och lastar av. Dvs det är endast frakten.
Fick det prisexemplet från företaget som konstruerat huset. :)

Angående Hasse Husflyttare, ska jag tipsa farsan om det, vet dock inte om han varit i kontakt med Hasse tidigare eller ej.

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

OK jag trodde hela er budget för att få ett hus flyttat från Ludvika till STHLM och kunna flytta in var på 50 000. Som halvtaskig kännare av byggbranschen och "Timell-wannabes" kan jag säga att helgsnickarna har dålig uppfattning om vad det egentligen kostar att bygga saker ;)

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)