webForumDet fria alternativet

Någon som har tips på rolig komedi?

Film & TV

30 svar · 1 159 visningar · startad av meza · sida 2 av 2

Frågan, av meza

Hej! Jag undrar om det finns någon som har ett förslag på en rolig komedi ? Känner att jag behöver skratta lite ;)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Är inte riktigt säker på om namnet är rätt, men Titta vi flyger eller något liknande är en film jag garvat oavbrutet till. Det är så sjuk humor att det inte finns! :L Något sånt. Annars har jag min favorit Don't be a menace to South Central while drinking your juice in the hood, eller som alla envist väljer att kalla den; Ghettoblaster, som är en klockren parodi av ghettofilmer såsom Boyz N' The Hood och Menace II Society.

RED: Just nu har jag faktiskt lånat en skitrolig "film" också; Snutarna som egentligen är en serie med Peter Settman och Fredrik Granberg i rollerna. De är snutar, helt enkelt. Överspelat, överdrivet, överroligt. :e

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Skenbart!!!

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Håller med ovanstående folk. Smala sussie är underbar, Titta vi flyger också. Om du gillar titta vi flyger så kika även in "Top Secret!"

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Just ja, Hur kunde jag glömma att tipsa Full Frys? Det är ju den roligaste TV-serien som någonsin har sänds på TV! :birp

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

bluxbluxo skrev:

Just ja, Hur kunde jag glömma att tipsa Full Frys? Det är ju den roligaste TV-serien som någonsin har sänds på TV! :birp

NEJ, NEJ, NEJ!!!!!!!!! x( x( x(

Medlem sedan maj 2000252 inlägg

Några Steve Martin-filmer kanske?
Supernollan, Raka spåret till chicago, Rivierans guldgossar (se på honom, han är så glad att han gråter!)

Särskilt den sista är en riktigt skojig film faktiskt!

Sen gillar jag även ruthless people (minns inte svenska titeln) med Danny DeVito, Judge Reinhold och Bette Midler. En favoritkommentar, polisen som kommenterar den otroligt korkade skurken: "This could very well be the stupidest person on the face of the earth. Perhaps we should shoot him."

Medlem sedan jan. 2000640 inlägg

Om du gillar Zoolander så kommer du att gilla lite mer brutal humor.

Brutalt
- Anchor Man
- Old School
- Bubble Boy
- Dodgeball

Subtilt
- Rushmore
- Life Aquatic
- Royal Tennenbaums
- Bottle Rocket

Medlem sedan maj 2005704 inlägg

En film som gav mig några hejdlösa garv var Tarantinos "Four Rooms".
Till att börja med så verkade den riktigt irriterande dålig och korkad men håller man ut så fins det ett par otroligt roliga scener som definitivt gör det värt att uthärda.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

bluxbluxo skrev:

Åhhhhfyfan, jag ryser och känner mig fysiskt sjuk. Menar du på fullt allvar att du anser att en buskis är den roligaste TV-serien någonsin, eller är du ironisk?

Buskis-komedier måste dö, jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar hela buskis-konceptet. Kunde inte skiten ha försvunnit med Nils Poppe? Exakt vad är det för kul med ett gäng talanglösa idioter som spelar (?) efterblivna?

Jag ser nog fan hellre på avrättningar och liggsår än buskis-serier.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Mycket med Jack Black tycker jag är roligt, bl.a Tenascious D.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

sgtpepper skrev:

Mycket med Jack Black tycker jag är roligt, bl.a Tenascious D.

Den killen är störkskön! :)

Vad gäller fullfrys håller jag verkligen med om att det är sjuuukt trist segt och tråkigt. Men säg inte allt där folk spelar efterblivna är tråkigt för serier som Segemyhr eller Joey gör det riktigt bra och det kan inte bli annat än kul! :)

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)