webForumDet fria alternativet

Ang. bokad flygbiljett, a istället för ä

Resor

7 svar · 695 visningar · startad av Tympanon

Medlem sedan nov. 2004302 inlägg
Frågan#1

Hej

Jag har nyligen bokat en flygbiljett till england, genom ryanairs hemsida.

Till "problemet" - mitt efternamn innehåller ett ä, och på ryanairs bokningssidor gick det inte att fylla i åäö, så jag skrev istället ett a. Det konstiga var att det stod att åäö skulle fungera, men jag testade i både IE och Firefox, åäö gick helt enkelt inte att fylla i.

Får jag problem vid incheckningen på den svenska flygplatsen om det står a istället för ä på ett ställe i efternamnet på biljetten?

Tack för svar.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag kan inte se någon anledning till oro.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag ser inte heller några problem. Har själv, med Rydén i efternamn, rest som både det ena och det andra. "é" är ingen populär bokstav. ;)

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

Du är nog långt ifrån ensam att ha drabbats av det så det kan inte vara några problem.

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Det är roligt det där. Har en kompis som heter Joen, men SAS skriver alltid Jön på hans biljetter eftersom de tror han sitter vid ett engelskt tangentbord eller ngt.

Det kan ju vara ett förslag f.öv. Skriv ae nästa gång.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Eftersom du har fått ett bokningsnummer (bör du ha fått) så skulle jag inte oroa mig för mycket..

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

"Det ordnar sig, det gör det alltid, jo det löser sig!" :)

Kul det där med Joen->Jön. :e

Medlem sedan nov. 2004302 inlägg

Jo, det ska väll inte vara några problem kanske. Jag har fått bokningsnummer och allt så, oron låg mest i om dom skulle få för sig att något var fel på flygplatsen :)

248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
118 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)