Har sedan 6 månader haft stabilt sällskap, vi har dom senaste 5 månaderna haft sexuellt umgänge utan kondom då hon haft andra preventinmedel i form av piller. Idag, sex månader senare visar det sig att hon har klamydia som visade sig på ett test gjort för skojs skull, jag lämnade samtidigt också ett test som visade sig vara negativt, vlket lät orimligt så jag lämnade in ett till prov för säkerhets skull som också detta var negativt. Har man värsta pansar-niklas eller har man haft jävligt tur?
Grattis!
Du har haft en väldig tur.
Kan inte påminna mig om att jag någonsin sett exakta siffror på hur lätt/svårt det är att plocka upp Klamydia men bara själva grejjen att sjukdomen är en av de vanligaste sexuellt överförda infektionerna hos både män och kvinnor under 25 år borde tyda på att smittrisken är relativt stor.
Tycker att dock att du ska göra om testet om ett par månader iallfall. Ibland upptäcks Klamydia-bakterien inte ens vid provtagning utan kan vara "vilande" i flera år.
Bra att det upptäcktes, speciellt vad det anbelangar din tjej, eftersom obehandlad Klamydia kan orsaka stora problem för fertiliteten.
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2