webForumDet fria alternativet

Metaltown 2005

Musik

20 svar · 706 visningar · startad av Mika3l

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg
Frågan#1

Nån som har koll på hur många biljetter som släpps till Metaltown? Har en enorm lust att åka dit då mina absoluta favoriter Rammstein sticker dit men jag vet inte riktigt om ekonomin tillåter mig att köpa en biljett för 580:- just nu. Skulle vara trevligt att kunna vänta en vecka eller två iaf.

Medlem sedan jan. 2003236 inlägg

Brorsan ska sjunga en trudelutt där så är jag ledig blir det nog ett besök.

Medlem sedan apr. 2003112 inlägg

Biljetter köpta! :birp Nu måste man förstås genomlida en massa death metal :l innan man får höra Rammstein men det kan det vara värt.

Allt är värt för att få se Rammstein! ;) :h

Molarin: Är din bror med i nåt av banden som ska spela eller är han ett extranummer? ;)

Biljetterna verkar det inte gå så hårt åt på ticnet heller, verkar ju lungt med att vänta ett litet tag. :)

Medlem sedan jan. 2003236 inlägg

Mika3l skrev:

Molarin: Är din bror med i nåt av banden som ska spela eller är han ett extranummer? ;)

Sjunger i Beseech. Den mörkhåriga av dem. ;)

Oh, grymt! :) Har aldrig hört Beseech dock så egentligen vet jag inte om jag ska va impad eller ej. ;)
Det är du som fixar backstagepass åt mig också då? ;)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Molarin skrev:

Mika3l skrev:

Sjunger i Beseech. Den mörkhåriga av dem. ;)

Beseech är ju heta :) Till och med jag gillar dom. Var #L# här på forumet som introducerade de för mig, har för mig att han jobbade ihop med nån av dem, på en webbyrå?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Hmm.. Shit pomfritt!

Ska på Sweden Rock nästa vecka.. Hur fan ska jag kunna motivera min överfett ansträngda ekonomi att köpa biljett till detta nu då? Nåja, lär lösa det på nått vis känner jag!!!

Rammstein skall ses, det är helt klart!

Så.. Bokat & klart.

Det är rätt Bire! Hör du nån som pratar härligt go värmländska där nere så är det jag! :e

Har förresten lyssnat på Beseech nu också, dom är ju för bövelen bra! Drama är riktigt skön! :)

Hatar värmländska.. Allt påminner om Smala Sussi...

WTF! Är ju inget fel på Smala Sussi! :e

"Hellre en liten anka i en liten pöl än en liten anka i ett stort hav.." <- Så låter alla! ;)

Hemkommen då! Bortsett från det jobbiga regnet så var det riktigt riktigt bra! Inte lika bra som i Globen men förutsättningarna är ju annorlunda. Dock ett väldigt stort + till den förbättrade publikkontakten (beror troligtvis mycket på scenens läge och storlek). F.ö så lyckades jag knö mig fram till stängslet så det blev andra gången längst fram då! *skryt* ;)

:birp

Jag tyckte att det satt bättre än i Globen faktiskt.. Men fan va blött det var! :)

Jo, mina skor har inte torkat än! :e

Härligt att se Rammstein sopa banan med de andra trista banden (nåja, Hanoi Rocks var rätt skoj..)! De har inte bara bättre låtar, ljudanläggningen de använde är i en helt annan division, för att inte tala om effekterna.. :birp

Å det slutade regna när Rammstein spelade! Skönt att slippa se en skog av paraplyer framför sig. Varför har idiotfolk PARAPLY på rockkonsert?!! x( Rock'n'roll??

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Hahaha! Så det var skitväder i år med?
Kan lova att det var lika illa förra året, som bilden avslöjjar. ;)

Fick tyvärr nöja mig med Sweden Rock i år. :l

Hur låter kritiken mot övriga band då? Antar att det inte bara var Rammstein som sågs?

Och som vi alla vet:
**"Det finns inget dåligt väder, bara dåligt läder"**
(Eget citat efter förra årets Metaltown) :birp

callelottametaltown2004.jpg

Jag såg bara Hammerfall & Rammstein.. Hammerfall gjorde väl en medioker show måste jag säga. Dock sevärt.

Hmm.. det verkar som om den gode Till Lindemann skadade sig i Gbg. Var det när Lorenzs kraschade in Segwayen i benet på honom? Asienspelningarna i Korea o Japan inställda.

http://www.rammstein.com/News/

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)