webForumDet fria alternativet

Bevis på människans dumhet.

Småprat

26 svar · 1 125 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Tänkte vi kunde samla på oss olika bevis på denna egenhet människan har.

Jag kan börja med att ett bevis är att vi är dumma nog är viljan att utrota djur.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Att vi inte kan utrota svälten i Afrika och fattigdomen världen över. Att inte människan är kapabel att leva tillsammans i symbios. Atombomben. Krig.

Listan kan ju göras hur lång som helst på saker människan borde göra eller inte borde gjort alls. Men eftersom ingen kan svara på vad syftet med våra liv är så spelar det ju egentligen ingen roll.

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Ulricehamns kommun kan verkligen statyera utmärkt exempel. Här har vi inte pengar att ta hand om de äldre, vi har inte pengar att förse skolorna med pengar, men 350 000,- till en cykelrondell det fanns det minsann i kassaskrinet.
Kan människan bli dummare i sina försök att bevisa sin egen storhet? :q

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Mäniskan "dumhet" beror i största graden på "okunskap".

Lik förbannat är det dumhet :e.
Det är som jag skrev i tråden om FI, ett brott är alltid ett brott även om det ibland finns goda anledningar till det ;)

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Coccozz skrev:

...men 350 000,- till en cykelrondell det fanns det minsann i kassaskrinet...

CYKELRONDELL??? Jag säger då det...

Cykelrondell, det kan man inte leva utan, eller? :p Dagens I-Landsproblem? :q

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Coccozz skrev:

Cykelrondell, det kan man inte leva utan, eller? :p Dagens I-Landsproblem? :q

Det e mycket man kan leva utan, Men att bygga den där Cykelrondelen kanske var nödvändig för att trafiken, Människorna och Cyklisterna skulle få en bra framkomlighet utan att det blir köer eller andra svårigheter i trafiken...

Poängen med hela dumheten är att den byggdes för att vi ska vinna Sveriges vackraste cykelstad 2005, vi är med bland topp-tio. Rondeller i all ära, men sedan kommunen anlagt tre "vanliga" rondeller i rad inne i stan så har trafikproblem bara ökat. Kaoset är ett faktum i rusningstid. Tyvärr :(
Jaja, nog med de dumheter jag utsätts för. Dummare människor måste väl finnas därute? Seså, skriv nu ut de dummaste dumheter ni råkat ut för ;)

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Att människan gjort sig beroende av olja är ju ett exempel.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Att människor tror sig kunna leva i en kommunistisk värld i praktiken är ett annat exempel.

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

caze skrev:

Att människor tror sig kunna leva i en kommunistisk värld i praktiken är ett annat exempel.

Hell yeah.

caze skrev:

Även om jag är mer åt höger än kommunist måste jag påpeka att grundidén bakom kommunism är mycket god. Att den inte går att omsätta i verkligheten beror absolut inte på ideologin i sig, utan på, just det, människans dumhet. Maktgalna personer förstör ideologin totalt, men som sagt, i grund och botten är det en god idé. Tyvärr inte genomförbar, kanske var det du menade :q ;)

Coccozz din dummer! ;) :e

(Jorå, det var det jag menade)

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Coccozz skrev:

caze skrev:

Även om jag är mer åt höger än kommunist måste jag påpeka att grundidén bakom kommunism är mycket god. Att den inte går att omsätta i verkligheten beror absolut inte på ideologin i sig, utan på, just det, människans dumhet. Maktgalna personer förstör ideologin totalt, men som sagt, i grund och botten är det en god idé. Tyvärr inte genomförbar, kanske var det du menade :q ;)

Alltså, den styrs av maktgalna människor, för det är maktgalna människor vi är. Är det verkligen så svårt att fatta? Kommunismen har aldrig fungerat. Man har väl snarare bara utnyttjat den för att få makt.

Men för all del, tack kommunismen för att du finns, så du går att utnyttja.

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Vad är det med rondeller och kommuner, jag säger då det, här i Eskilstuna bygger dem rondeller som om dem vore parasiter, Du hittar en rondell vid varje jävla vägkorsning nu.

medialabs skrev:

Vad är det med rondeller och kommuner, jag säger då det, här i Eskilstuna bygger dem rondeller som om dem vore parasiter, Du hittar en rondell vid varje jävla vägkorsning nu.

Rondeller är det bästa som hänt vägarna sedan högertrafiken infördes! ;)

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Om bara bilförarna lärde sig hur man använder en rondell så skulle det gå bra.. Men när det alltid står stilla i rondellerna så är det inte kul..

medialabs skrev:

Om bara bilförarna lärde sig hur man använder en rondell så skulle det gå bra.. Men när det alltid står stilla i rondellerna så är det inte kul..

Ja det stämmer, men du sa först att det var rondellerna som det var fel på.

Medlem sedan apr. 2005254 inlägg

Idag känner jag mig som det bästa beviset på människans dumhet. INGENTING har gått rätt!!! Borde antagligen inte ens stigit ur sängen i morse...

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)