webForumDet fria alternativet

söker hiphop grupp/artist och skiva...

Musik

5 svar · 332 visningar · startad av mrblonde

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg
Frågan#1

Hej... för ett par dagar sedan var jag i en skivbutik och råkade hamna fram för en sådär prova-på-att-lyssna maskin med lite olika skivor i.

Jag lyssnade lite på några olika och fastnade för en med en artist som ... ja just det.... och vad hette skivan? Dum som jag var köpte jag den inte direkt eller skrev ner artisten eller något annat klokt.

Jag tror artisten hette k-lax (l-kax/p-lax????) eller nått, det fanns en recension av skivan bredvid från någon tidning och jag tycker mig minnas att det var en rappare från luleå eller så hade han flyttat till luleå precis. Skivan var gul och röd :p och jag har för mig att näst sista låten (typ låt 13) hette "shine", den var grym med fetsnygga gitarrsamplingar.

Jag har googlat och sökt på ginza och cdon men inte kunnat hitta skivan. Hjälp!

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

http://www.nsd.se/index.php?artikel=112750&option=37 ?

En svensk rappare med ett halvokänt namn på ginza eller cdon, skulle inte tro det! ;)

Nä, det är inte Planeten Jorden (en för övrigt schysst platta, hans Retro Adidas eller vad den nu heter).

Butiken jag såg skivan i var folk å rock i Lund, får väl trava dit igen och köpa plattan.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Eller så ställer du frågan på whoa.nu där lär du få svar toksnabbt. ;)

Artisten: k-laz
Skiva: The Soulsnatcher
DN Recension

För övrigt måste jag säga att låten Shyne på skivan är kanske den just nu skönaste hiphoplåten som rullar i min mp3 spelare. Grym gitarr-sampling som rullar i bakgrunden!

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)